English

کلاه‌برداری ۱۲ میلیارد ریالی با ترفند قدیمی در قم

دادستان قم از کلاه‌برداری ۱۲ میلیارد ریالی با ترفند قدیمی در قم خبرداد.

کلاه‌برداری ۱۲ میلیارد ریالی با ترفند قدیمی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب با هشدار مجدد به شهروندان، افزود: این کلاه‌برداری‌ها با شیوه قدیمی تماس تلفنی مجرمان با ادعای واهی برنده شدن در قرعه‌کشی صداوسیما و خالی کردن حساب بانکی افراد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۲۸۸ شکایت به مبلغ جمعا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در استان ثبت و رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: کلاه‌برداران تلفنی با منتسب کردن خود به ارگان‌ها و نهادهای دولتی و یا تحت نام رادیو جوان، رادیو پیام، رادیو معارف و همراه اول و ایرانسل با تماس با مردم، و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی، سناریوی کلاه‌برداری خود را اجرا می‌کنند.

غریب بیان کرد: در شگردهای جدید این نوع کلاه‌برداری برای جلب اعتماد مردم از آن‌ها خواسته می‌شود که برای دریافت جایزه، اطلاعات کارت مرتبط با شماره حساب خالی از موجودی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به نفوذ کلام این مجرمان در مختل کردن قدرت تصمیم و استنتاج مالباخته، بیان کرد: ترفندهای گفتاری این کلاه‌برداران به‌گونه‌ای است که در ماه گذشته توانسته‌اند از سه نفر از کارکنان ارشد بانکی قم با وجود تسلط بر امور خدمات پرداخت، جمعا مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان کلاه‌برداری کنند.

وی افزود: برخی از این کلاه‌برداری‌ها با تماس تلفنی واتساپ و با آرم صداوسیما صورت می‌گیرد که مالباخته کارت خالی خود را ارائه می‌دهد، اما با ارائه رمز ورود سامانه‌های اینترنت بانک و موبایل بانک، دسترسی سایر حساب‌های بانکی خود را نیز به کلاه‌بردار می‌دهد.

دادستان قم با تاکید بر اجتناب از پاسخگویی به این تماس‌ها و ضرورت آگاهی بخشی به خانواده و اطرافیان در این موضوع، خاطرنشان کرد: برای تماس از سوی ارگان‌ها به‌منظور برنده شدن هیچ‌گاه از واتساپ و تلفن همراه تماس گرفته نمی‌شود و با تلفن ثابت تماس می‌گیرند.

وی افزود: شهروندان از ارائه اطلاعات از جمله پیامک‌های بانکی، رمز ورود و رمز پویای هرگونه حساب حتی حساب‌های خالی به هر تماس تلفنی جدا پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: برای واریز هیچ‌وجهی نیاز به رفتن به عابر بانک نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی