English

دادستان قم هشدار داد؛

مراقب رسیدهای جعلی باشید

دادستان قم نسبت به رسیدهای جعلی هشدار داد.

مراقب رسیدهای جعلی باشید

به گزارش خبرگازری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب با اشاره به دستگیری، صدور کیفرخواست و صدور حکم قطعی یکی از متهمان کلاهبرداری با رسید ساز جعلی، افزود: با وصول شکایات متعدد از شهروندان مبنی بر این‌که فردی در پوشش خریدار کالای آگهی شده، به منزل ما مراجعه و با نشان دادن رسید واریز جعلی در گوشی خود، کالا را اخذ کرده است، پیگیری این پرونده در دستور کار یکی از شعب جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تحقیقات پلیس فتا، اخذ اظهارات شاکیان و استعلامات قضایی برای بررسی خطوط تلفن همراه متهم با صدور دستورات قضایی لازم صورت گرفت و طی یک قرار صوری با وی از طریق فروش کالا در سایت، متهم دستگیر شد.

دادستان قم گفت: در پی انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها، شکایت ۱۲ مالباخته که اغلب آگهی فروش طلا، لوازم برقی و دستگاه‌های بازی را در سایت دیوار قرار داده بودند، به شعبه مربوطه واصل شد و این فرد با وجود مدارک و شواهد کامل پرونده، به کلاهبرداری از آن‌ها اعتراف کرد.

غریب ادامه داد: این متهم سابقه‌دار، با وجود گستره جرایم ارتکابی، تعدد شکات، سوءاستفاده از اعتماد مشتریان و ناامن سازی فضای مجازی، مطابق با قانون مستحق تعیین مجازات بیش از حداقل مقرر قانونی بوده و به رد مال در حق شکات، جزای نقدی در حق دولت، حبس و ۵۰۰ ساعت خدمات عمومی در شهرداری در دادگاه کیفری قم محکوم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای متعدد، پرونده‌های زیادی با همین روش کلاهبرداری به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارجاع می‌شود که در برخی موارد، مدارک و مستندات لازم برای شناسایی و دستگیری متهم اصلی وجود ندارد.

وی، اطمینان از انجام تراکنش واقعی با بررسی حساب و پیامک بانکی فروشنده کالا را در خرید و فروش‌ها ضروری دانست و گفت: در مناسبت‌ها که افراد مشغله‌های متعدد دارند و فرصت بررسی حساب ندارند و یا در فروشگاه‌ها که معاملات زیادی صورت می‌گیرد و فروشنده نمی‌تواند تمامی واریزها را چک کند، زمینه برای این نوع کلاهبرداری‌ها بیشتر فراهم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه