English

رضا مختاری؛

پول‌شویی و اختلاس در یک نهاد غیردولتی هرمزگان

رئیس سازمان بازرسی هرمزگان گفت: در یک نهاد غیردولتی در استان هرمزگان اختلاس و پول‌شویی صورت گرفته است و علیه پنج نفر از کارکنان اعلام‌جرم شده و پرونده آن‌ها در حال پیگیری است.

پول‌شویی و اختلاس در یک نهاد غیردولتی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مختاری رئیس سازمان بازرسی هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضایی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که همکاران ما در حوزه نظارت و بازرسی استان هرمزگان به انجام رساندند انتقال حساب‌های بانکی به استان هرمزگان بود.

وی در ادامه گفت: واحدهای اقتصادی و صنایعی فعالی که به‌صورت مستمر در استان هرمزگان مشغول به فعالیت بودند اما مالیات‌های خود را به استان‌ها دیگر پرداخت می‌کردند، مورد رصد قرار دادیم که با وجود تمام پیگیری‌ها بخشی از حساب‌ها منتقل شد و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

مختاری بیان داشت: زمانی که سیستم مالی استان هرمزگان قدرتمند باشد و از منابع استانداردی برخوردار باشد برای هرمزگان سودآور است.

وی گفت: در حوزه شرق و غرب استان هرمزگان با مشارکت همکارانمان نزدیک به 30 هکتار رفع تصرف اراضی انجام شد.

رئیس سازمان بازرسی هرمزگان در حوزه مقابله با فساد کارکنان اداری نیز بیان داشت: در یک نهاد غیردولتی در استان هرمزگان اختلاس و پول‌شویی صورت گرفته است و علیه 5 نفر از کارکنان اعلام‌جرم شده و پرونده آن‌ها تحت پیگیری است.

وی در ادامه افزود: مطالبات 161 میلیاردی از یک مجموعه نفتی حدود یک سال با ضامن قراردادی سررسیده شده بود که با ورود سازمان بازرسی این مطالبات ظرف 45 روز وصول و به‌حساب دولت واریز شد و بازهم مطالبات 103 میلیارد تومانی در یکی از صنایع غرب بندرعباس با ورود همکاران ما به‌حساب دولت بازگشت.

مختاری گفت: اداره کل بازرسی استان هرمزگان در حوزه قراردادهای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی نیز کارهای مؤثری انجام و قراردادها تعیین تکلیف شده است.

وی بیان داشت: سامانه شکایات از دستگاه قضایی در سازمان اداره کل بازرسی استان هرمزگان راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند به نشانی Bazresi.ir مراجعه کنند و شکایت را به ثبت برسانید.

رئیس سازمان بازرسی هرمزگان در پایان در حوزه مزایدات نیز به بیان آمار پرداخت و گفت: 570 فقره مزایده و بیش از هزار و 76 فقره مناقصه به‌صورت حضوری انجام شده است و به علت حجم بالای مزایدات و مناقصات در حال پیگیری هستیم تا کارها به‌صورت الکترونیکی انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه