English

فرمانده سپاه کربلا مازندران:

نیات موقوفات با تعامل مردم و اوقاف احیا می‌شود

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه باشد، گفت: اوقاف در کنار مردم و با کمک مردم می‌تواند نیات موقوفات را احیا و زنده کند.

نیات موقوفات با تعامل مردم و اوقاف احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور یخریه استان مازندران با بیان اینکه اوقاف یک نهاد انقلابی به‌شمار می‌رود که باید در مسیر محرومیت‌زدایی قدم بردارد، اظهار داشت: اوقاف با توجه به اینکه اموال و املاک واقفان خیراندیش را دراختیار دارد و از آن امانتداری می‌کند در کنار اجرای امینانه باید به فکر محرومان هم باشد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه باشد، ادامه داد: اوقاف در کنار مردم و با کمک مردم می‌تواند نیات موقوفات را احیا و زنده کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به تبلیغات مسموم دشمن در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: فضاهای فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه ظرفیت مهمی برای روشنگری هستند و باید از این ظرفیت برای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن بهره‌گیری کرد.

وی بیان داشت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی در مازندران به‌شمار می‌روند و در این اماکن باید چهره به چهره کار فرهنگی کرد.

اجرای امینانه نیات واقفین با احیای موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه بهترین راه دفاع از دین و ارزش های معنوی است، گفت: وقف بهترین ظرفیت در تقویت باورهای اعتقادی در جامعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی افزود: حضور امامزدگان و بقاع متبرکه در مازندران نشان دهنده ولایت‌مداری و عشق این مردم به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها است.

وی یکی از وظایف این مجموعه را مردم‌داری و دستگیری از مردم و نیازمندان دانست و ابراز داشت: دریافت عواید موقوفات از مستأجران موقوفات منجر به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه