English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

پرداخت هزینه ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات «علی‌نقی‌کنی» قائم شهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: به مناسبت هفته وقف و در راستای اجرای امینانه نیت واقفین، هزینه ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات مرحوم دکتر«علی‌نقی‌کنی» قائم شهر پرداخت شد.

پرداخت هزینه ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات «علی‌نقی‌کنی» قائم شهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در همایش یاوران وقف و تجلیل از مدافعان سلامت و ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات مرحوم دکتر علی‌نقی‌کنی قائم شهر، اظهار داشت: اوقاف از اولین نهادهایی بود که در مقابله با کرونا به مدد پرسنل زحمت‌کش سلامت به میدان آمد و در عرصه‌های مختلف اعم از تولید گان در سطح 12 امامزاده شاخص با همکاری سپاه و بسیج جهت کمک به سلامت مردم خدمت کرد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته وقف و در راستای اجرای امینانه نیت واقفین، هزینه ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات مرحوم دکتر«علی‌نقی‌کنی» قائم شهر پرداخت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از 100 موقوفه در استان مازندران‌ عرصه و اعیانشان وقف است، بیمارستان‌ها دارای موقوفه هستند اگر چه رقبات فراتر از این‌ها است، رفع مشکلات معیشتی مردم و تأمین داروی بیماران نیازمند در دستور کار اوقاف قرار دارد.

وی تصریح کرد: بهترین راه ترویج فرهنگ وقف در بین مردم اجرای امینانه نیت واقف است به نمونه در بیمارستان امام خمینی(ره) مرکز استان، خرید دستگاه سی تی اسکن، آمبولانس، خرید 7 دستگاه کولر و... از محل موقوفه متعلق به بیمارستان انجام شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی بیان داشت: در بحث تولید، بیش از 300 هکتار شالیرازی توسط اوقاف زیر کشت رفت تا در جهت عمل به دستورات مقام معظم رهبری قدمی برداشته شود.

وی عنوان داشت: در روز تاسوعا مردم در شهر بلده، اوقاف تبرکاتی را توزیع می‌کرد برخی فکر می‌کردند صدقه است، در حالی که بخشی از نیات مربوط به تبرک است، گاهی سفره هایی از محل موقوفات پهن می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه