English

حجت الاسلام سیدجلال حسینی:

اهدا مجموعه کتابهای آیت الله روضاتی به کتابخانه آستان قدس رضوی

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها آستان قدس رضوی بیان کرد: در این مجموعه آثار نفیسی از قرون ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به چشم می‌خورد و مجموعه الوافیه استرآبادی، فروع کافی، شرح مختصر الاصول و رساله طب الرحمه از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخه‌های خطی آن به شمار می‌رود.

اهدا مجموعه کتابهای آیت الله روضاتی به کتابخانه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدجلال حسینی رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد: آیت الله احمد روضاتی یک مجموعه شامل ۸۸۹ نسخه خطی، ۴۰۵ نسخه چاپ سنگی، سربی و افست با موضوعات علم حدیث، فقه، تفسیر، ادعیه، اصول و کلام و ۳۶ برگ اسناد تاریخی را به کتابخانه مرکزی این مجموعه اهدا کرد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: در این مجموعه آثار نفیسی از قرون ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به چشم می‌خورد و مجموعه الوافیه استرآبادی، فروع کافی، شرح مختصر الاصول و رساله طب الرحمه از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخه‌های خطی آن به شمار می‌رود که در قرن نهم هجری قمری کتابت شده است.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها آستان قدس رضوی همچنین تصریح کرد: همچنین در این مجموعه، کتابهای چاپ سنگی و اسناد تاریخی از دوره قاجار موجود است که مباحثی پیرامون موضوعات فقهی را شامل می‌شود.

وی افزود: تمام نسخ خطی اهدایی پیش از ورود به مخزن برای نگهداری دائمی و بهره‌مندی پژوهشگران و آیندگان اسکن، فهرست‌نویسی، آفت‌زدایی، مرمت و بازسازی شده و به نام اهداگران در فهرست و سامانه نسخ خطی فهرست نگار این سازمان به ثبت رسیده و قابل جست و جو است.

رییس سازمان کتابخانه ‌ها، موزه‌ها آستان قدس رضوی همچنین یادآور شد: این کتابخانه یکی از کتابخانه‌های ارزشمند با منابع منحصر به فرد برشمرده می شود که تنها بخشی از آن باقی مانده و بسیاری از داخل و خارج کشور خواهان خریداری آن بوده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: خاندان روضاتی به لحاظ موقعیت علمی و شخصیت اجتماعی، از برجستگان شیعه برشمرده می شود که نزدیک به چهار قرن است که ساکن شهر اصفهان هستند و خدمات ارزنده‌ای را برای میراث شیعه به جا گذاشته‌اند.

حجت الاسلام حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: این خاندان به خاطر تالیف کتاب مشهور "روضات‌الجنات" اثر نفیس مرحوم آیت‌الله العظمی آقا سید محمد باقر چهار سوقی به "روضاتین" شهرت یافته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه