English

مالک رحمتی:

ایجاد نشاط عمومی همراه با معرفت‌ افزایی در دهه کرامت

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دهه کرامت امسال در مقایسه با سال‌های گذشته باید با برنامه‌های پرشورتری آغاز شود تا همه مردم نشاط این ایام را بعد از محدودیت‌های چند ساله کرونایی با همه وجود لمس کنند.

ایجاد نشاط عمومی همراه با معرفت‌ افزایی در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های اجرایی حول شعار محوری "همه خادم‌الرضاییم"، بسترساز ایجاد این نشاط در سراسر کشور خواهد بود و آستان قدس رضوی نیز با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های خود آماده همکاری در اجرای برنامه‌های این ایام مبارک است.

مالک رحمتی این سخنان را در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط عمومی در دهه کرامت همراه با معرفت افزایی افزود اظهار کرد و گفت:

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این نشست با تجلیل از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برپایی جشن‌های باشکوه دهه کرامت تصریح کرد: دهه کرامت امسال در مقایسه با سال‌های گذشته باید با برنامه‌های پرشورتری آغاز شود تا همه مردم نشاط این ایام را بعد از محدودیت‌های چند ساله کرونایی با همه وجود لمس کنند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه و اهمیت جشن‌های دهه کرامت و برکات بارگاه نورانی حضرت رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان، حضرت معصومه (سلام الله علیها) برای مردم ایران اسلامی گفت: برای مردم مشهد، دهه کرامت همانند دهه فجر انقلاب اسلامی، شیرین و پرنشاط است و این حال و هوا باید در سراسر کشور وجود داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های مردمی نیز برای برگزاری پرمحتوا و باشکوه‌تر این برنامه‌ها استفاده کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود:"همه خادم‌الرضاییم" باید شعار محوری دستگاه‌های اجرایی کشور باشد تا هم خدمت کریمانه را دنبال کنیم و هم به جهاد عالمانه برای این امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

تعویض پرچم حرم امام رضا

رحمتی متذکر شد: همه مسئولان شهری، استانی و کشوری هم از این فرصت استفاده کنند و ذیل این شعار محوری جمع شوند تا یک خدمت‌رسانی گسترده در نقاط مختلف کشور شکل بگیرد و به برکت وجود مضجع شریف امام هشتم (علیه السلام)، از مشکلات و گرفتاری‌های مردم گره‌گشایی شود.

وی تاکید کرد: معارف ناب اهل بیت (علیهم السلام) باعث مصونیت جامعه در برابر انحرافات فکری می‌شود و باید نشاط عمومی و نشاط آفرینی، همراه با معرفت افزایی، در برنامه‌های دهه کرامت، جزو اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد تا بتوانیم انسان‌های متصل به صفات امام رضا (علیه السلام) تربیت کنیم و مطمئن باشیم با نهادینه کردن صفات این امام رئوف سبک زندگی مردم، آسیب‌های اجتماعی هم رفع خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اذعان کرد: بدون شک در دهه کرامت امسال میزبان جمع عظیمی از زائران و دلدادگان اهل بیت (علیهم السلام) در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) هستیم و بر همین اساس آستان قدس رضوی همه ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای خدمت کریمانه به زائران با کمک دیگر دستگاه‌ها و اصناف و دیگر مجموعه‌های خدمت‌رسان بسیج خواهد کرد.

رحمتی ادامه داد: برگزاری دو رویداد کنگره جهانی امام رضا (علیه السلام) و نشست‌های بین‌المللی بین ادیانی نیز از برنامه‌های آستان قدس رضوی برای نشر معارف رضوی و تمدن نوین اسلامی در حوزه بین الملل خواهدبود.

وی گفت: طبق دستور تولیت آستان قدس رضوی مقرر شد بیانیه مأموریت‌های دهه کرامت امسال با هم‌فکری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با محورمعرفی صفات وجودی امام رضا (علیه السلام) و با هدف تبیین امامت و ولایت در امتداد غدیر تدوین و  دبیرخانه دائمی دهه کرامت در آستان قدس رضوی به عنوان دومین دستور تولیت تشکیل شود.

رحمتی خاطرنشان کرد: دنیا تشنه معارف ناب اسلام و مکتب تشیع است و امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به عنوان جهادگر عصر جدید احیاگر نقش دین در جامعه بود، از این رو تقارن دهه کرامت با قیام پانزده خرداد و سالروز رحلت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مایه مباهات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه