English

علی اکبر قارزی:

برداشت ۴۰۰ تُن محصول پنبه در جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: پنبه به عنوان ماده اولیه کارخانه های نساجی، زمینه ساز تولید و باعث ایجاد اشتغالزایی در شهر جوین و روستاهای این شهرستان نیز هست.

برداشت ۴۰۰ تُن محصول پنبه در جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: امسال ۱۰۰ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت پنبه قرار گرفت که این میزان در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

قارزی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۲ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت پنبه قرار گرفت که با کمک‌های دولت در این زمینه شاهد افزایش بیش از سه برابری سطح زیر کشت هستیم و این امر موجب جهش تولید پنبه در این شهرستان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین: میانگین برداشت پنبه چهار تُن در هر هکتار است که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ تُن محصول پنبه در جوین برداشت شود و پنبه در شهرستان جوین از فروردین تا نیمه اردیبهشت کشت و در مهر ماه و آبان ماه برداشت می‌شود.

وی در ادامه با ارزش اشتغالزایی در شهرستان جوین یادآور شد: پنبه به عنوان ماده اولیه کارخانه های نساجی، زمینه ساز تولید و باعث ایجاد اشتغالزایی در شهر جوین و روستاهای این شهرستان نیز هست.

قارزی خاطرنشان کرد: وسعت زمین‌های باغی و زراعی شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آنها گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه