English

نهادینه کردن فرهنگ رانندگی از طریق رسانه ها امکان پذیر است

استاندار کردستان گفت: نهادینەکردن فرهنگ رانندگی در جامعە از طریق فرهنگ و رسانە امکان‌پذیر است.

نهادینه کردن فرهنگ رانندگی از طریق رسانه ها امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی کوشا درجلسه کمیسیون ایمنی راەهای کردستان افزود: طرح انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی راەها، طرح کامل و جامعی است کە می‌تواند از سوی استان کردستان بە شورای عالی ابلاغ و در سایر استان‌ها اجرایی شود.

زارعی کوشا در ادامه تصریح کرد: امروزە فرهنگ سازی باتوجە بە گستردگی ابزارهای ارتباطی و رسانەای فقط  از طریق رسانە ها  امکان پذیر می باشد که نمونە بارز آن فرهنگ استفادە از کمربند ایمنی توسط رانندگان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفادە از زبان هنر، فضای مجازی و ساخت  انیمیشن‌هابا موضوع فرهنگ رانندگی و‌نهادینه کردن آن سبب آگاە‌سازی و فرهنگ‌سازی دربین اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

استاندار کردستان با اشارە بە افزایش تصادفات رانندگی افزود: از بین رفتن یک فرد ازجامعە میلیاردها تومان هزینە را برای جامعه به دنبال داشته و همچنین لطمات جبران ناپذیری به جامعه و‌خانواده متوفی وارد میکند.

زارعی کوشا در ادامە سخنان خود با تاکید بر این موضوع کە همە دستگاەها باید در این موضوع ورود پیدا کنند، ادامە داد: مشارکت سازمان بیمەای در بحث فرهنگ‌سازی رانندگی در جامعە و کاهش آمار تصادفات بە نفع خود نظام بیمەای است.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود بە سفر رئیس جمهور بە کردستان اشارە کرد و افزود: بیشترین مصوبات ما در سفر ریاست جمهوری در بحث راەها می باشد کە تخصیص اعتبار آن تا اوایل تیر ماە ابلاغ خواهد شد و این امر عمران و آبادانی استان را بە دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه