English

قطعی برق دغدغه ای برای تولیدکنندگان خوزستانی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قطعی برق واحدهای تولیدی به یکی از دغدغه های تولید کنندگان این استان تبدیل شده است.

قطعی برق دغدغه ای برای تولیدکنندگان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امیرحسین نظری پنجشنبه در نشست معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت در سالن اجتماعات شهرک صنعتی شماره چهار اهواز که با حضور جمعی از صنعتگران و مسئولان استانی تشکیل شد بیان کرد: دمای بالای ۵۰ درجه خوزستان علاوه بر بالا بردن هزینه تمام شده تولید باعث شده در سه ماه تابستان با کاهش تولید مواجه شویم.

وی گفت: متاسفانه در تابستان سهمیه برق واحدهای تولیدی کاهش و یا قطع می شود که باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدی شده است.

نظری با بیان اینکه در صنایع مادر و بزرگ این قطعی برق زیان بیشتری را وارد می کند ادامه داد: در کارخانه فولاد قطع برق بالای ۵۰۰ هزار تن کاهش تولید شمش را در پی دارد ضمن اینکه قطعی برق واحدهای تولیدی را با ضرر و زیان زیادی مواجه کرده است.

رییس سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: در مناطق سردسیر کشور با کاهش برق مصارف خانگی ،از انرژی برق برای تولید استفاده می شود اما در خوزستان چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی افزود: به همین دلیل انتظار سهمیه برق بیشتری از دیسپاچینگ برای تولید استان داریم.

نظری گفت: در زمستان نیز قطع گاز واحدهای تولیدی باعث زمین گیر شدن آن ها می شود.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به مشکل دیگر صاحبان صنایع اطهار داشت: ماشین آلات برخی واحدهای تولیدی به مدت طولانی در گمرک متوقف شده و ترخیص نمی شوند که باعث تخریب و فرسوده شده ماشین ها شده است.

امروز پنجشنبه معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و بازدید از چند واحد تولیدی در سفری یک روزه به اهواز سفر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه