English

نقش مهم ارتباط بین کشورها و شهرها در معرفی چهره واقعی ایران در جهان

شهردار قم از نقش مهم ارتباط بین کشورها و شهرها در معرفی چهره واقعی ایران در جهان خبر داد.

نقش مهم ارتباط بین کشورها و شهرها در معرفی چهره واقعی ایران در جهان

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با اومرو دوگاری مومونی شهردار نیامی از کشور نیجر و هیئت همراه با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: این تبادل تجربیات منجر به ایجاد دستاوردهای مناسب برای خدمت بهتر به مردم می‌شود.

وی تبادل اطلاعات بین دو شهر را خواستار شد و افزود: شهر قم با جمعیتی بیش از یک‌میلیون ۳۰۰ هزار نفری ازنظر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هم‌تراز و در بعضی از موارد از تهران به‌عنوان پایتخت ایران مهم‌تر و تأثیرگذارتر بوده و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام در قم است.

شهردار قم با بیان اینکه بیش از ۱۲ دانشگاه و بیش از ۶۰۰ مرکز پژوهشی در قم بوده و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مرکز آینده‌پژوهی نیز در قم است اضافه کرد: بیش از ۲۴ میلیون توریسم مذهبی سالانه به قم می‌آیند و قم بیش از ۷ هزار سال میراث تاریخی دارد.

وی به حضور مراجع تقلید جهان اسلام در شهر قم نیز اشاره و تأکید کرد: شهر قم پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز اندیشمندان انقلابی بوده و تمام این امتیازات باعث شده شهر قم یک جهان شهر شده و اهمیت زیادی در کشور ایران و جهان داشته باشد.

دکتر سقائیان نژاد ارتباط بین کشورها را در معرفی پتانسیل‌ها و فرهنگ ایران به جهان موردتوجه قرارداد و یادآور شد: ارتباط بین کشورها باعث شده فرهنگ و پتانسیل کشور ایران و شهر قم به‌درستی به جهان معرفی شود و می‌توانیم دراین‌ارتباط تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

وی سپس به تحریم‌ها و ایران ستیزی در جهان اشاره و تأکید کرد: انقلاب اسلامی آغاز استقلال واقعی ایران بوده است، تا قبل از انقلاب تمام تصمیمات داخلی و خارجی در کشور باید با اجازه کشورهای اروپایی و آمریکایی گرفته می‌شد، اما امام خمینی(ره) نظامی را پایه‌گذاری کرد که بر مبنای استقلال، آزادی و مردم‌سالاری بوده است.

شهردار قم ادامه داد: این استقلال ایران خوشایند غرب و امریکا نبوده و تحریم‌های زیادی را در چهار دهه علیه ایران وضع کرده‌اند، اما نظام جمهوری اسلامی مقاومت کرده و پایدار است و حتی دشمنان با ترور رهبران ایران، سپس ۸ سال جنگ تحمیلی، جنگ فرهنگی و در آخر حصر اقتصادی ایران کاری از پیش نبرده‌اند.

وی استقلال و خودکفایی را عامل تمام این مشکلات ایران در جهان دانست و اذعان کرد: رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند چهره ایران را نادرست معرفی کنند و نمی‌خواهند ایران الگویی برای سایر کشورها باشد، در همین زمینه زمانی که نماینده کشورها به ایران سفر می‌کنند از فرهنگ و پیشرفت ایران تعجب می‌کنند.

دکتر سقائیان نژاد الگوی حرکتی ایران را قرآن کریم دانست و اظهار داشت: ما به توصیه قران کریم صبر کرده و با بردباری برنامه‌های خود را پیش می‌بریم و شما شاهد استقلال سیاسی ایران در جهان هستید و از هیچ کشوری هم نگرانی نداشته و برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها به ما یاد داده بر پای خود بایستیم و باوجود ارتباط با جهان، اصل استقلال و خودکفایی را ادامه دهیم و به استقلال صنعتی و اقتصادی دست پیداکرده‌ایم و بسیاری از نیازها خود را تولید کرده و امروز در بسیاری از جنبه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

شهردار قم، خواهرخواندگی بین دو شهر قم و نیامی را مطرح کرد و افزود: می‌توانیم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی را بین دو شهر به‌صورت سیستمی و رسمی برقرار کنیم و با شناخت ظرفیت‌های کشور و شهر شما این ارتباطات می‌تواند نظام‌مند اتفاق بیفتد.

وی در پایان تصریح کرد: تمام معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری قم آماده همکاری و تبادل تجربه و ارائه مشاور عملی و اجرایی به شما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه