English

امکان تعامل کشور رومانی با شهر قم در حوزه محیط زیست و باستان‌شناسی

سفیر رومانی در ایران با اشاره بر فعالیت‌های زیست محیطی شهرداری قم گفت: موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و فعالیت‌های کشور رومانی در مسائل زیست‌محیطی و انرژی پاک می‌تواند زمینه ارتباط قوی و تعامل بیشتر باشد.

امکان تعامل کشور رومانی با شهر قم در حوزه محیط زیست و باستان‌شناسی

به گزارش خبرگزاری موج قم، خانم میرلا کارمن گرکو در دیدار با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار قم اظهار داشت: روابط دوستانه بین ایران و رومانی قدمت زیادی داشته و ارتباط فرهنگی بیشترین تأثیر را در دوستی بین ملت‌ها دارد.

وی نقش سفرا در کشورها را برقراری ارتباط فرهنگی دانست و افزود: با توجه به قدمت ۷ هزارساله شهر قم، کشور رومانی علاوه بر ارتباطات فرهنگی می‌تواند درزمینه باستان‌شناسی نیز با این شهر ارتباط داشته و امیدواریم با توجه به سابقه علمی و دانشگاهی شهردار قم این ارتباط در حوزه علمی و دانشگاه نیز برقرار شود.

سفیر رومانی در ایران ادامه داد: کشور رومانی جزو معدود کشورهایی اروپایی است که ارتباط چند فرهنگی را دنبال کرده و تنوع فرهنگی و مذهبی در کشور ایران می‌تواند در تحکیم این ارتباط بین دو کشور مؤثر باشد.

وی با استقبال از خواهرخواندگی شهر قم با یکی از شهرهای کشور رومانی تصریح کرد: استقبال شما از برقراری ارتباط فرهنگی دو کشور بسیار جای خرسندی داشته و امیدواریم نتیجه‌های خوبی داشته باشد، ما دنبال خواهرخواندگی یکی از شهرهای رومانی با قم هستیم و شهر یاش کشور رومانی در دوران شهرداری شما با شهر اصفهان قرارداد خواهرخواندگی امضا کرد.

خانم میرلا کارمن گرکو توجه کشور رومانی به حوزه زیست‌محیطی و انرژی پاک را نیز مطرح کرد و گفت: موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و فعالیت‌های کشور رومانی در  مسائل زیست‌محیطی و انرژی پاک می‌تواند زمینه ارتباط قوی و تعامل بیشتر باشد.

وی با ابراز امیدواری بر استمرار ارتباط سفارت رومانی در ایران و شهرداری قم خاطرنشان کرد: امیدواریم از این فرصت بتوانیم بهترین استفاده کرده و ارتباطات قوی بین شهر قم و کشور رومانی برقرار شود و ما در تهران میزبان شما و تیم همراهتان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی