English

چه کسی پاسخگوی ما خواهد بود؟

خارج از محدوده در داخل محدوده

مدیریت شهر و استان اصفهان را چه می شود که در میان محدوده ای قانونی محدوده وسیعی به عنوان خارج از محدوده وجود داردکه هیچکس حاضر نیست به آن اهمیت بدهد؟

خارج از محدوده در داخل محدوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، تنها لازم است در انتهای خیابان علامه امینی به طرف خیابان بازارچه منتهی به پل شهرستان بپیچید و قصد آن را داشته باشید که از خیابان نیمه تمامی خودتان را به خیابان ارغوانیه ابتدای خیابان منتهی به باغ رضوان برسانید.

آن وقت با کمال تعجب خواهید دید که در میان محدوده ای معروف به منطقه 4 شهرداری اصفهان محدوده وسیعی وجود دارد که نه محلی برای کشت و کشاورزی است و نه مکانی برای ساختمان سازی، با خیابانی که انگار در میان کوره دهی کشیده شده است.

سخت و خاکی و نیمه آسفالت برای اتصال دو منطقه زیبا و با ساختمان های شیک و به روز و مدرن که به آن میگویند خارج از محدوده!!

جالب تر اینکه  این چندین هکتار زمین بایر  خارج از محدوده درست به کنار مناطقی منتهی می شود که بهترین مناطق شهر را پوشش می دهد.

یکی از این خیابان ها مشتاق دوم و سوم است، خیابانی که یکی از خیابان های زیبایی است که شهرداری برای به ثمر رساندن آن زحمات زیادی را متحمل شده است.

این تصویر نا زیبا باعث می شود که هر رهگذری که از این منطقه عبور می کند با خود بیندیشد که مدیریت شهر و استان و کشور را چه می شود که در میان محدوده ای قانونی محدوده وسیعی به عنوان خارج از محدوده وجود داردکه هیچکس حاضر نیست به آن اهمیت بدهد؟

محدوده ای با هکتار ها زمین که اگر همین امروز شهرداری عزم خود را جزم کند می تواند با رفع موانع و صدور پروانه، سرمایه بزرگی را به طرف بنیان های کل شهرداری اصفهان سرازیر کند.

رسالت خبرنگاریم به من نهیب می زند تا در میان مقصود، مسیر را در یابم و از رفتن منصرف شده و خودم را به کشاورزی که در همان نزدیکی به کشت و کار، مشغول است برسانم تا از او جویای  احوال اوضاع این منطقه  بشوم که نه محدوده اش مشخص است و نه خارج از محدوده اش.

او می گوید: این زمین ها ارث پدری است که ما تاکنون و به ناچار مقدار زیادی از آن را بوسیله قولنامه فروخته ایم و بقیه آن راهم نگه داشته ایم و با هر زجری که شده کشت کرده ایم. اما نه ما به مقصود رسیده ایم و نه دولت می تواند از این زمین ها حاصلی ببرد.

زراعتی که نه آب دارد و نه توان خرید بذرش را داریم و نه کسی که با این دستمزدهای سنگین بیاید و آن را کشت کند. پس چه باید بکنیم؟

جهاد به ما می گوید: به من پول بدهید تا کاربریش را تغییر بدهم. این مستلزم این است که شهرداری منطقه هم موافق باشد. اگر شهرداری موافق نباشد و پروانه به ما ندهد این چه پولی است که ما در چاه ارگان دیگری بریزیم؟

شهرداری که می داند در نهایت اینجا در تصرف اربابان ساختمان ساز قرار می گیرد. از همین الان بیاید و به ما کمک کند . خودش برود موضوع را با ارگان مدعی حل کند و سپس به سراغ ما بیاید ومبلغ تمام شده را برای صدور پروانه از ما بگیرد.

ما اینطور راضی تر هستیم تا اینکه برویم با اداره کشاورزی کنار بیاییم و هزینه هایی را هم پرداخت کنیم و آنوقت نتوانیم از عهده توافقات شهرداری بر آییم، اینجا دیگر واقعأ برای ما کمر شکن خواهد بود.

در حال حاضر بسیاری از این زمین ها به قطعات کوچک 200 و 300 متری در آمده و فروخته شده است. بطور مثال این قطعه زمین را یک دکتر از ما خریده و این دیگری را دکتری دیگر... در واقع ما سهم کمی از این زمین ها داریم و اگر شهرداری اقدام به صدور پروانه کند به راحتی میتواند مبالغ بسیاری از این زمین ها درآمد داشته باشد.

آنجا را می بینید. چند سالی است تعاونی صداو سیما آن را خریده و از طرح هم در آورده اما چرا نمی سازد... نمی دانم!!

در حالیکه در آینده ای نزدیک تمامی این مناطق به جای کشت و زرع ، ساختمان و مجتمع خواهد شد.

اما در حال حاضر نه زراعت درست حسابی در آن می شود نه ساختمان سازی صورت می گیرد، فقط منطقه ای وسیع جولانگاهی شده برای حیوانات وحشی و گرد و غباری شده برای آلودگی هوا در زمانی که ذره ای باد بوزد.

ما از شهردار محترم منطقه چهار اصفهان که این خارج از محدوده در محدوده آنان واقع شده است خواهشمندیم با مسئولین مربوطه رایزنی کرده و مشکلات عدیده ای که در مقابل پای ما هست را بردارند.

 تا هم شهری زیباتر داشته باشیم هم ما بتوانیم برای کشت و کار بهتری به مناطقی خارج از این محدوده انتقال پیدا کنیم. 

شهردار منطقه چهار اصفهان در گفتگو با خبرنگار موج اظهار داشت: ما هم به اندازه دوستان کشاورز و مالکین عزیز گرفتار این معضل بزرگ هستیم.

جعفری گفت:وقتی یک مسئول در جایگاه اجرایی قرار می گیرد به دلیل شدت و سرعت کار و عهدی که برای خدمت به مردم بسته است از خیلی  ریزه کاری ها غافل می شود.

وی افزود: ما خدمت گزاران مردم ابتدا در مقابل خدا مسئولیم و سپس در مقابل مردم. اگر خدای ناکرده چیزهایی دال بر حیف و میل یا چیزهایی از این قبیل از شخص بنده و دیگر همکارانم می بینید مثل همین حالا متذکر شوید.

این مقام مسئول شهری بیان کرد: قطعا این دلسوزی های واقعی و نه مغرضانه برای همه ما و جامعه مفید و سازنده  است .

شهردار منطقه 4 اصفهان گفت: یکی از مشکلات ما در همین محدوده است، زیرا برای نمونه مدت هاست که ما تصمیم داریم اطراف خیابان مقابل بیمارستان شهید چمران را آزادسازی کرده اهداف زیباسازی شهر را در این قسمت محقق سازیم. اما با همین مشکل «تاکنون لاینحل »روبرو است.

وی ادامه داد: با توجه به که این محدوده وسیع  در میان منطقه ما واقع شده اما برچسب خارج از محدوده خورده و ما به عنوان متولی شهرداری قدرت آن را نداریم که هیچگونه کار زیباسازی در این منطقه انجام دهیم و مالکین نیز سرگردان هستند که نه می توانند در این زمین ها کشت کنند نه از نظر قانونی قدرت فروش آن را دارند.

 جعفری توضیح داد: نکته ای که باید در مورد مبلغ و هزینه های اینکار اضافه کنم این است که کسانی که در این سال ها با شهرداری کارمی کنند، واقف هستند که یکی از مشکلاتی که باعث عدم اعتماد و اطمینان مردم به شهرداری می شود این است که فرد وقتی می خواهد در مورد ملکش تصمیم بگیرد نیاز دارد که بداند در این ارتباط به چقدر هزینه نیاز دارد که این نامشخص بودن باعث ایجاد واسطه هایی برای اطلاع و اعلام به مالکین می شود. هر فرد متقاضی می داند وقتی مدیری صریح اعلام به قیمت خدمت شهرداری می کند یعنی اعتمادسازی.

وی گفت: در انتها باید بگویم با همه احترامی که برای تمامی سازمان هایی که با ما مرتبط هستند قائلم اما تمام این مشکلات و بهتر است بگوییم حل این مشکلات به دست اداره راه و شهر سازی است که در همکاری با مردم و ما راه نهایی را انتخاب کرده تا ما بتوانیم به خدمات خود ادامه بدهیم و مردم هم بتوانند به فعالیت خود بپردازندو به نحوی چرخه اقتصاد و ساختمان سازی در این محدوده بزرگ بچرخد.

شهردار منطقه 4 اصفهان گفت: در مجموع در یک کلام اگر چنانچه اداره راه و شهرسازی با ما همراه شود در مدت کوتاهی می شود این غیر محدوده را در محدوده منطقه آورد و به آن سروسامانی داد و شهر را از دست حیوانات موذی، گرد و خاک های مضاعف نجات داد ضمن آنکه بر زیبایی شهر افزود و ما نیز قادر خواهیم بود ضمن درآمد زدایی برای شهر به زیباسازی هرچه بیشتر آن کمک کنیم.

منطقه 4 شهرداری اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه