English

مدیرکل دام‌پزشکی استان ایلام:

گوشت مورد نیاز از مراکز مجاز تهیه شود

رامین پور نجف اظهار داشت: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم گوشت مورد نیاز خود را از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دام‌پزشکی تهیه کنند.

 گوشت مورد نیاز از مراکز مجاز تهیه شود

مدیرکل دام‌پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان این‌که طی روزهای گذشته ۱ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در سطح استان مشاهد شده‌ و ضروری است هم‌استانی‌ها گوشت مورد نیازشان را از مراکز مطمین تهیه کنند اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو دارای علائمی از جمله تهوع، تب، کوفتگی بدن، ضعف، حساسیت به نور، دل درد و... است.

رامین پور نجف اضافه کرد: حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم‌پاشی، حمام دادن دام‌ها، سم‌پاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی طبق نظر دام‌پزشکی امکان پذیر است.

مدیرکل دام‌پزشکی استان ایلام با بیان این‌که ضروری است دامداران از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام خودداری کنند گفت: جلوگیری از تماس غشاهای مخاطی بدن نظیر چشم و دهان با ترشحات آلوده دام و خودداری از کشتار دام در محل‌های غیر مجاز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گوشت تازه دام باید ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد(یخچال) قرار گرفته و پس‌از آن مورد استفاده قرار گیرد.

پورنجف در ادامه به روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان اشاره کرد و گفت: پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک از مواردی است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ویروس در برابر حرارت حساس است لذا پختن گوشت باعث از بین رفتن ویروس می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه افراد از خوردن جگر خام و نیمه‌پخته خودداری کنند افزود: در صورت ایجاد هرگونه زخم و جراحت جلدی در حین کشتار و یا بروز علائم بیماری باید سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه