English

مدیرکل دامپزشکی ایلام:

مصرف‌ کنندگان گوشت مورد نیازشان را از مراکز مجاز تهیه کنند

مدیرکل دامپزشکی ایلام با بیان این‌که هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است گفت: مصرف‌کنندگان گوشت مورد نیازشان را از مراکز مجاز تهیه کنند.

مصرف‌ کنندگان گوشت مورد نیازشان را از مراکز مجاز تهیه کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، رامین پورنجف اظهار داشت: مصرف کنندگان باید گوشت مورد نیاز خود را باتوجه به شیوع تب کریمیه کنگو در برخی مناطق کشور از مراکز مجاز و قصابی های مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام ادامه داد: مصرف کنندگان برای حفظ سلامت خود از خوردن جگر خام یا نیم پخته اجتناب و گوشت تازه خریداری شده را قبل از مصرف در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری کنند.

وی افزود: سلامت دام های ذبح شده در مراکز غیر مجاز فاقد پروانه فعالیت از سوی دامپزشکی مورد تایید این اداره کل نیست لذا مردم به منظور حفظ سلامتی خود و اطرافیان از خرید و مصرف گوشت از این گونه اماکن پرهیز کنند.

پورنجف یادآور شد: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شایع ترین راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است و زمینه بروز و شیوع بیماری را در سطح استان فراهم می آورد.

وی ادامه داد: کسانی که اقدام به ذبح دام و عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی می کنند باید ضمن رعایت موازین بهداشتی و احتیاطی از دستکش و چکمه استفاده کرده و از تماس با ترشحات و خونابه احشام ذبح شده نیز خودداری کنند.

 

وی انجام تبلیغات محیطی، نصب بنر و توزیع تراکت در بین مردم برای معرفی و راه های پیشگیری از بیماری تب کنگو را از اقدام های این ادراه کل برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری دانست.

پورنجف یادآور شد: دام ها بعد از معاینه و گرفتن تاییدیه سلامت از سوی بازرسان و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان ایلام باید در محیطی بهداشتی و کنترل شده ذبح و لاشه آنها در اختیار مراکز مجاز عرضه گوشت همچون قصابی ها قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام همچنین از دامداران خواست: از تماس دست با کنه های بدن دام جداً خودداری و با سم پاشی بدن و جایگاه نگهداری دام با انگل های خارج بدن احشام مبارزه کنند.

وی به دامداران هم توصیه کرد: با سم پاشی مداوم جایگاه دام، بهداشت محیطی محل نگهداری دام ها را حفظ کنند و از تماس حشره کنه با پوست و بدن دام خودداری کرده ضمن اینکه این حشره را با دست از روی پوست دام ها جدا نکنند‌.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه