English

استاندار کرمانشاه:

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند

استاندار کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان می‌تواند کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کرده و اقتصاد استان را متحول کند.

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند

 به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم ، استاندار کرمانشاه در نشست با فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه توجه به میراث‌فرهنگی و گردشگری برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: استان کرمانشاه با 4200 اثر تاریخی در حوزه میراث‌فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که نیازمند توجه ویژه برای استفاده از این ظرفیت عظیم هستیم. 

وی ادامه داد: باید از آثار تاریخی درآمدزایی شود و برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی و اراده مناسبی در استان وجود داشته باشد. 

امیری‌مقدم تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان، سامان‌دهی محوطه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سطح استان ضرورت دارد. 

وی با بیان اینکه مشکلات میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت استان را پیگیری و با رئیس‌جمهوری مطرح می‌کنم، تاکید کرد: البته موضوعاتی که می‌شود در استان انجام شود، باید بدون معطلی تصمیم‌گیری شود. 

سردار مهری فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه اعتبارات میراث‌فرهنگی در کشور مناسب نیست، گفت: با توجه به نقش و جایگاه ویژه میراث‌فرهنگی و گردشگری در اقتصاد کشور این حوزه نیازمند توجه ویژه دولت است. 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه بیش از 4200 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که بیش از 2200 مورد آن به ثبت رسیده است. همچنین این استان دو پایگاه جهانی و سه پایگاه ملی دارد که کار یگان حفاظت را بسیار دشوار کرده است. 

مهری افزود: یگان حفاظت استان کرمانشاه با ۲۶ نفر پرسنل، به لحاظ نیروی انسانی و امکانات به ویژه خودرویی شرایط مناسبی ندارد.

مهری از استاندار کرمانشاه خواست تا به میراث‌فرهنگی استان با اختصاص اعتبارات مناسب و حمایت‌های راهبردی نگاه ویژه‌تری داشته باشد. 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور به سفر پیش روی رئیس‌جمهوری به استان نیز اشاره کرد و گفت: این سفر فرصت مناسبی است تا مشکلات استان در حوزه میراث‌فرهنگی مطرح و اعتبارات مناسبی برای جبران برخی از کاستی‌ها لحاظ شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی