English

حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی در سفر به یزد بیان کرد:

پردیس دانشگاه امام صادق (ع) در یزد ایجاد می شود/ فعالیت ۲۰ اندیشکده راهبردی در دانشگاه امام صادق(ع)

رئیس دانشگاه امام صادق(علیه السلام) از ایجاد 20 اندیشکده راهبردی فعال در حوزه حل مسائل نظام در دانشگاه امام صادق خبر داد و اظهار کرد: استان یزد در صدر استان های دیگر برای تشکیل اندیشکده و پردیش دانشگاه امام صادق قرار دارد تا هم برای رفع مشکلات استانی و هم در حوزه ملی اثرگذار باشد.

پردیس دانشگاه امام صادق (ع) در یزد ایجاد می شود/ فعالیت 20 اندیشکده راهبردی در دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، زاهدی فر معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیر بنایی معاون اول رئیس جمهور و معاون طرح و برنامه دانشگاه امام صادق(علیه السلام) روز گذشته برای حضور در گردهمایی دانش آموختگان و دانشجویان یزدی دانشگاه امام صادق (ع) وارد یزد شدند.

گفتنی است: در این گردهمایی که در دانشگاه یزد برگزار شد، حجت الاسلام سعدی رئیس دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، کلانتری رییس دانشگاه یزد، حجت الاسلام ابویی رییس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی در یزد حضور داشتند.

حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق (ع) در جمع دانشجویان و فارغ التحصیلان یزدی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن تسلیت حادثه واژگونی قطار مشهد به یزد، ولادت امام رضا (ع) را تبریک گفت.

وی عنوان کرد: بعد از رحلت استاد مهدوی کنی، مقام معظم رهبری که خود از موسسان دانشگاه امام صادق(ع) هستند و توجه ویژه به دانشگاه دارند، در غدیرِ سال 84 برای این دانشگاه چشم انداز" مرجعیت علمی" ترسیم فرمودند و راهبردهایی که ابلاغ کردند نقشه جامع حرکت دانشگاه در گام دوم بود.

حجت الاسلام سعدی فارغ التحصیلان را وارثان دانشگاه خواند و گفت: فارغ التحصیلان باید به میراث 40 ساله دانشگاه امام صادق(ع) پایبند باشند و به دنبال توسعه مبتنی به دانش باشند، به طور مثال اگر در جریان اداره کردن به سرمایه موجود آسیب وارد شود به کل نظام اداری آسیب وارد می شود ولی صرفا حفظ سرمایه کفایت نمی کند لذا نسل جدید باید به توسعه دانش بیاندیشند.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه 2 محور راهبردی توسعه دانشگاه، توسط رهبر انقلاب عنوان شد، بیان کرد: دانشگاهی که بتواند هندسه حمکرانی را برای جمهوری اسلامی طراحی کند دانشگاه امام صادق است لذا رهبر انقلاب محور اول برای دانشگاه امام صادق (ع) را حل مسائل نظام دانستند.

تربیت نیرو و مدیر در تراز نظام

وی یکی از مسائل بنیادین جمهوری اسلامی را مسئله تحول در علوم انسانی خواند و افزود: اگر به علوم انسانی توجه نکنیم در این گام های تمدنی، دولت اسلامی به معنای دقیق را نخواهیم داشت و عالمانی که بتوانند از پس این موضوعات بر بیایند از این دانشگاه و امثال دانشگاه امام صادق فارغ التحصیل شدند.

رییس دانشگاه امام صادق تاکید کرد:  علاوه بر علوم انسانی، رهبر انقلاب بر تربیت نیرو و مدیر در تراز نظام در این دانشگاه تاکید کردند و به عنوان یک راهبرد در حال پیگیری است.

لزوم باز تبیین نظام فکری و تربیتی دانشگاه امام صادق (ع)

وی با تاکید بر خرد جمعی باشد و گسترش دایره تصمیم سازی، بیان کرد: در شوراهای تخصصی و گسترده، الزامات زیرساختی برای تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری باید مورد مطالعه قرار گیرد.

حجت الاسلام سعدی افزود: راهبرد دیگری که توسط رهبر معظم انقلاب برای دانشگاه امام صادق علیه السلام تاکید شد، باز تبیین نظام فکری و تربیتی حاکم بر این دانشگاه بود، لذا اجتماعات استانی فارغ التحصیلان در این جهت باید پر رنگ شود.

وی اصل سرمایه دانشگاه امام صادق و اساس توسعه این دانشگاه را فارغ التحصیلان دانست و گفت: باید فضا برای برگرداندن فارغ التحصیلان محیا شود تا ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام سعدی در ادامه توضیح داد:  برای همه راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب برای این دانشگاه بیان کردند آیین نامه ها را در شورای دانشگاه تصویب کردیم و مقرر شد مقاطع پُست دکتری، پژوهشگاه های قدرتمند و .. تاسیس شوند.

وی از ایجاد 20 اندیشکده راهبردی فعال در حوزه حل مسائل نظام در دانشگاه امام صادق خبر داد و اظهار کرد: انشاالله یک اندیشکده قدرتمند در استان یزد هم شکل بگیرد تا هم برای رفع مشکلات استانی و هم در حوزه ملی اثرگذار باشد.

سند فرهنگی دانشگاه تدوین شد

وی از تدوین سند فرهنگی این دانشگاه سخن گفت و افزود:  در این سند به دنبال تهیه سبک زندگی دانشجوی تراز انقلاب هستیم.

وی به تصویب توسعه رشته های نوین در شورای دانشگاه اشاره کرد و گفت:  رهبر معظم انقلاب باز مهندسی سرفصل های دروس را در جهت حل مسائل نظام مطرح کردند همچنین در حوزه توسعه مقاطع تحصیلی و رشته ها، ایحاد پردیس تحصیلات تکمیلی مصوبه هیات رییسه و شورای دانشگاه دریافت شد.

حجت الاسلام سعدی در ادامه سخنان خود از اخذمصوبه هیات رییسه دانشگاه امام صادق علیه السلام برای ایجاد پردیس بین الملل سخن گفت و اظهار کرد: دانشگاه امام صادق(ع )باید در حوزه بین المللی ارتباطات علمی، فرهنگی، اجتماعی و آکادمیک را ایجاد کند.

وی بر بیان اینکه دانشگاه امام صادق علیه السلام برای خیزش عمومی در تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری آمادگی کامل دارد، عنوان کرد: برنامه توسعه دانشگاه امام صادق (ع) مبتنی بر راهبردهای مقام معظم رهبری در دانشکده ها به شکل دو برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت در حال تنظیم است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه تجربه زندگی در 40 سال اول دانشگاه امام صادق را دارند و می توانند بهتر در توسعه این دانشگاه کمک کنند و رسالت بزرگ تولید علم در علوم انسانیِ اسلامی و تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی با همفکری و هم افزایی فارغ التحصیلان محقق شود.

توسعه پردیس های دانشگاه امام صادق (ع) در دستور کار است

وی در ادامه تصریح کرد: به خاطر امکانات و فرصت هایی که در دانشگاه وجود دارد، توسعه پردیس ها را در دستور کار داریم به طور مثال هم اکنون 50 عضو هیات علمی در استان یزد داریم که این یک ظرفیت بزرگ است و با وعده دکتر کلانتری رییس دانشگاه یزد، تلاش می کنیم اندیشکده ها و مرکز آموزشی را ابتدا در یزد فعال کنیم تا بتوانیم رسالت سنگین خود در دانشگاه امام صادق علیه السلام را به بهترین وجه انجام دهیم چرا که یزدی ها میراث دار علما، فقها و اساتید حوزه و دانشگاه و دانشمندان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه