English

مرتضی اثمری:

افزایش دما همراه با باد و ابرناکی در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، از امروز بعداز ظهر تا اوایل هفته آینده با ورود سامانه ناپایدار جوی از نواحی شمال غرب بر روی استان شاهد افزایش وزش باد، ابرناکی، رگبار باران خواهیم بود.

افزایش دما همراه با باد و ابرناکی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز دمای هوا در خراسان رضوی افزایش دارد ولی روز جمعه و شنبه شاهد کاهش دمای هوا هستیم.

مرتضی اثمری همچنین تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بود که در نواحی بادخیز وزش باد به نسبت شدید رخ داد و بیشترین سرعت وزش باد در این مدت با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در سبزوار و بردسکن گزارش شد.

وی اضافه کرد: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، از امروز بعداز ظهر تا اوایل هفته آینده با ورود سامانه ناپایدار جوی از نواحی شمال غرب بر روی استان شاهد افزایش وزش باد، ابرناکی ، رگبار باران و رعد برق با احتمال بارش تگرگ و همچنین آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی شمالی و مرکزی استان خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید همچنین احتمال بروز خسارت در نواحی باد خیز شرقی و جنوبی استان قابل پیش‌بینی است و بر همین اساس توصیه می‌شود در مدت فعالیت این سامانه از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و عملیات صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی همچنین یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۰ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می‌شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات روز به ۳۶ و در خنک ترین ساعات به ۲۱ درجه سانتیگراد برسد.

اثمری در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مدت قوچان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه