English

محمود تنها:

بیش از ۱۰۰ تن کلزا از مزارع تایباد برداشت شد

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: میانگین عملکرد کلزا در هر هکتار حدود یک تن است که برداشت این محصول از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد.

بیش از ۱۰۰ تن کلزا از مزارع تایباد برداشت شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود تنها معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: همزمان با پایان فصل برداشت کلزا ، بیش از ۱۰۰ تن از این دانه‌های روغنی از سطح ۱۱۰ هکتار از مزارع تایباد برداشت شده است.

تنها در ادامه این خبر اضافه کرد: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت کلزا در شهرستان ۳۸۰ هکتار بوده که به دلیل تامین نکردن به موقع بذر و ردشدن تاریخ کاشت مناسب، امسال با کاهش ۲۷۰ هکتاری روبروست.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد همچنین اظهار کرد: میانگین عملکرد کلزا در هر هکتار حدود یک تن است که برداشت این محصول از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد.

وی در ادامه این خبر یادآور شد: به دلیل سطح زیر کشت پایین کلزا در تایباد، خرید تضمینی آن به صورت مشترک توسط اتحادیه تعاون روستایی شهرستان تربت جام انجام می‌شود.

تنها در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: دشت کاریز و بخش میانولایت بیشترین سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا را دارند که ۱۰۰ درصد مزارع به صورت مکانیزه کشت شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه