English

مرتضی زینال پور:

میانجیگری باعث تسریع در اطاله دادرسی ها می شود

دبیر جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه استان اصفهان گفت: ایجاد موسسات میانجیگری جهت تسریع در دادرسی مراجعان امری ضروری است.

میانجیگری باعث تسریع در اطاله دادرسی ها می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی زینال پور در حاشیه مراسم دریافت حکم انتصاب خود به سمت مسئول موسسه داوری و میانجیگری ملل اسلامی مهدیار در استان اصفهان با اشاره به روند اطاله دادرسی در دادگاه ها و ضرورت ایجاد موسسات میانجیگری جهت تسریع در دادرسی مراجعان گفت: در میانجیگری برخلاف وکالت و ارزیابی کارشناس، پذیرش نظر شخص ثالث برای طرفین الزامی نیست.

وی اضافه کرد: کار میانجی فراهم‌آوردن امکان مذاکره طرفین و کشف دقیق موارد اختلاف و رسیدن آن‌ها به بهترین راه حل ممکن است و این روش امکان حل پرونده قبل از رسیدن به دادگاه را مهیا می کند و باعث تسریع در اطاله دادرسی خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه سرعت و هزینهٔ کمتر میانجیگری از مزایای این روش حل اختلاف نسبت به فرایند دادرسی دادگاهی و اقامهٔ دعوی در دادگستری است، تصریح کرد: میانجی‌گری به صورت خاص، اغلب دارای یک ساختار، زمانبندی و پویایی است که «مذاکرات عادی» از آن بی‌بهره‌اند. این فرایند، خصوصی و محرمانه است و به صورت قانونی اجرا می‌شود و مشارکت در آن اغلب به صورت داوطلبانه است و میانجی بیشتر تسهیل گر است تا هدایت‌کننده. همین امر کمک شایانی به دستگاه قضا در راستای کاهش مراجعات خواهد داشت.

زینال پور ادامه داد: هدف اساسی در روش میانجی‌گری تبادل نظر بین طرفین و دستیابی به تفاهمی جامع و مانع در زمینه نقطه نظرات هر دو طرف و شناسایی نقاط قوت و ضعف ادعاهای هر یک از طرفین است تا از این طریق سوء تفاهمات و سوء برداشت‌ها حذف گردیده و دیدی شفاف نسبت به واقعیت های موضوع مورد اختلاف ایجاد گردد که این مطلب مهمترین نکته در حرکت به سوی توافقات بعدی و احیاناً عدم مراجعه برای پیگیری روند اطاله دادرسی توسط طرفین خواهد بود.

دبیر جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه استان اصفهان  وظیفه میانجی را استفاده از تکنیک‌های مختلف برای باز کردن یا بهبود گفتگو بین منازعه کنندگان دانست و گفت: معمولا طرف میانجی از بین متخصصان فنی و اشخاص صاحب نظر در زمینه مرتبط با اختلاف ایجاد شده انتخاب می‌شود و نقش وی گفتگوی مستقل با هر یک از طرفین دعوا و کمک به تبیین موضوع اختلاف برای دستیابی به مناسب ترین راه برای خاتمه دادن به اختلاف می باشد.

مرتضی زینال پور بیان کرد: به همین علت دفتر استانی موسسه سعی دارد با استفاده از افراد مجرب، متخصص و کارآزموده هسته اصلی را دراستان اصفهان شکل دهد و پس از آن با آموزش و استفاده از توان تخصصی اعضای حاضر وحمایت وپشتیبانی نهادهای ذیربط ، بهترین خدمات میانجی گری را به شهروندان استان پهناور اصفهان عرضه کنیم.

گفتنی است؛ طی حکم قائم مقام موسسه داوری و میانجیگری ملل اسلامی مهدیار، مرتضی زینال پور به سمت مسئول موسسه داوری و میانجیگری ملل اسلامی مهدیار در استان اصفهان منصوب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه