English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

طرح های عمرانی فرهنگی و هنری استان با تلاش و جدیت پیگیری خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از عزم و تلاش مضاعف آن اداره کل برای به انجام رسیدن طرح های عمرانی فرهنگی و هنری در سطح استان خبر داد.

طرح های عمرانی فرهنگی و هنری استان با تلاش و جدیت پیگیری خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین جوادی در بازدید از طرح های عمرانی این اداره کل اظهار داشت: هر چه این طرح های نیمه کاره مشمول زمان شود به بیت المال خسارت تأسف باری وارد می سازد.

وی ادامه داد: همت و نیت دولت سیزدهم تسریع در امر تکمیل این طرح ها است ‌و بنده در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رامسر ساختمانی را که در زمینی به مساحت 1100 متر مربع و 450 متر مربع اعیانی احداث کرده بود تحویل شهرداری رامسر داده و در ازای آن شهرداری 3 هزار متر مربع زمین در باغ 33 هکتاری رامسر برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری تحویل ارشاد داد.

وی تصریح کرد: احداث ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری رامسر در سال 1380 با زیربنای 2500 متر مربع توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شد و اقداماتی نظیر اسکلت بتنی بخش های فرهنگی و آموزشی و اداری با پیشرفت فیزیکی 30 درصد انجام شده که نیازمند به مقاوم سازی می باشد.

جوادی افزود: برای این طرح عمرانی تاکنون بیش از 950 میلیون تومان هزینه شده است که هم اکنون از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و دستگاه نظارتی عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

وی اظهار داشت: جهت تکمیل این پروژه به 18 میلیارد تومان و جهت تجهیزات و ماشینری به 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که پیگیر تأمین این اعتبارات خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مورد مجتمع هنری کلاردشت گفت: شهرداری کلاردشت در سال 1394 مطابق با صورتجلسه شورای اسلامی شهرستان قطعه زمینی را به مساحت 2500 متر مربع برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری به اداره کل ارشاد اسلامی واگذار کرد ولی اداره کل راه و شهرسازی به دلیل شرایط توپوگرافی و شیب زمین و همچنین عدم امکان واگذاری آن به شهرداری اعلام کرد که در صورت ابقای تملک دولت آن را به ارشاد واگذار می کند که این امر قرار است با مدیریت معاون عمرانی استانداری به زودی به انجام برسد.

وی همچنین در رابطه با مجتمع فرهنگی و هنری میاندرود نیز بیان داشت: احداث پروژه مذکور در سال 1393 توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با زیربنای 1250 متر مربع آغاز و عملیات اجرایی اسکلت بتنی و سفت کاری و پوشش شیروانی و نازک کاری تا مرحله سیمانکاری با پیشرفت فیزیکی 49 درصد انجام شد.

جوادی عنوان داشت: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و جهت تکمیل آن به 11 میلیارد تومان و جهت تجهیزات و ماشینری به 5 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و به دلیل کمبود اعتبارات و تخصیص ابلاغی پیمانکار تقاضای ماده 48 شرایط عمومی پیمان را کرده است که بدون شمول زمان طولانی در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به نیاز مبرم شهرستان چالوس به یک مجتمع فرهنگی هنری، تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و هنری چالوس با زیربنای 1500 متر مربع در طبقات و در زمینی به مساحت هزار متر مربع مطابق با موافقت نامه در سال 1398 آغاز شد و عملیات اجرای پی کنی، بسترسازی، قالب بندی فونداسیون انجام شده است و از آنجایی که تهیه زمین در غرب مازندران و به دلیل محدودیت زمین در آن منطقه با توجه به ابلاغ کمیسیون ماده 5، این طرح، مساعدت شهرداری چالوس را برای صدور پروانه ساختمانی می طلبد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز داشت: تاکنون برای این پروژه 600 میلیون تومان هزینه شده است و جهت تکمیل به 15 میلیارد تومان و تجهیزات و ماشینری 5 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد که در حال پیگیری هستیم.

وی در رابطه با عدم وجود مجتمع فرهنگی هنری در فریدونکنار گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری نیایش فریدونکنار با زیربنای 1700 متر مربع در سال 1390 آغاز شد.

این مسئول عنوان داشت: عملیات اجرایی بسترسازی و اجرای فونداسیون و اسکلت و پوشش سقف شیروانی و تری دی پنل دیواره ها و بخشی از سیمان کاری انجام شد و پیشرفت فیزیکی پروژه 40درصد می باشد و تاکنون نزدیک به یک میلیارد و ششصد میلیون تومان جهت احداث این ساختمان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: جهت تکمیل این طرح  به 15 میلیارد تومان و جهت تجهیزات و ماشینری به 5 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است و با توجه به محدودیت اعتباری روند اجرایی پروژه کُند می باشد که با تقاضا و پیگیری از وزارت متبوع و همچنین استانداری، فریدونکناری های عزیز تسریع در روند این طرح را شاهد خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه