English

با برپایی جشنواره گلاب گیری:

عطر ناب گلاب محمدی، روستای منجیر کجور را معطر کرد

جشنواره گلاب‌گیری و نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و محصولات لبنی اهالی روستای منجیر به مدت چهار روز در مرکز این روستا دایر شد.

عطر ناب گلاب محمدی، روستای منجیر کجور را معطر کرد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، در این جشنواره گلاب گیری ، زنان و مردان پرتلاش، خونگرم و هنرمند روستای منجیر در بخش کوهستانی کجور نوشهر، تولیدات و محصولات خود را در معرض بازدید عموم بازدیدکنندگان جشنواره قرار دادند که با استقبال بسیار بالای گردشگران از سراسر کشور مواجه شد.

در این نمایشگاه انواع محصولات لبنی محلی شامل ماست، کره، پنیر، کَشک، دوغ با طعم انواع سبزیجات معطر طبیعت روستای منجیر و نیز نان محلی، شیرینی محلی، هنر و صنایع دست‌بافت، محصولات چوبی، غذاهای سنتی، انواع مربا با خواص درمانی برگرفته از طبیعت سرسبز و سخاوتمند روستای منجیر مانند مربای گل گاوزبان و نیز ترشیجات با محصولات مزارع همان روستا در پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت.

جشنواره گلاب گیری روستای منجیر

برگزاری بازی‌های بومی و محلی از جمله هفت سنگ، طناب کشی و چَک داهلَه نیز فضای پرنشاط‌تری به نمایشگاهی و جشنواره گلاب‌گیری بخشید.

همچنین در این جشنواره، گلاب‌گیری و انواع عرقیجات گیاهی با خواص درمانی به روش کاملاً سنتی در همان محل برگزاری جشنواره و نیز عرضه و فروش آن جلوه فزاینده‌ای به این جشنواره داد که با استقبال کم‌نظیر گردشگرانی که از سراسر کشور برای بازدید از این جشنواره به روستای منجیر آمده بودند، قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه