English

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

ابلاغ دستور نظارت شدید بر ۲۵ قلم کالا / قیمت نان، مرغ و برنج زیر نظارت شدید

قاسم نوده فراهانی گفت: ۲۵ قلم کالا توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شده که نرخ های آنها باید ثابت بماند یا کاهش پیدا کند، این ۲۵ قلم کالا شامل انواع نان، برنج و لبنیات است.

ابلاغ دستور نظارت شدید بر ۲۵ قلم کالا / قیمت نان، مرغ و برنج زیر نظارت شدید

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ۲۵ قلم کالا توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شده که نرخ های آنها باید ثابت بماند یا کاهش پیدا کند، گفت: این ۲۵ قلم کالا شامل انواع نان، برنج و لبنیات است.

قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه قیمت برخی کالاها مانند نان نسبت به سال گذشته تغییر نداشته اند، افزود: هر کسی که محصول نان عرضه می کند و قیمت آن را تغییر قیمت بدهد حتما با او برخورد می شود، بر همین اساس تیم بازرسی اتاق اصناف هم روی نظارت این ۲۵ قلم کالا تمرکز کرده است.

او با اشاره به اینکه تمام محصولات لبنی از کارخانه قیمت گذاری می شوند، تصریح کرد: به طور قطع تمام این محصولات لبنی باید از زمانی که تولید می شوند قیمت روی بسته بندی کالا حک شده باشد و اگر محصولی قیمت نداشته باشد نباید در بازار عرضه شود.

فروشگاه نباید کالایی گرانتر از نرخ مصوب را بپذیرد

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به تخلفی که چند وقت پیش درباره برخی محصولات بروز کرده بود، گفت: چند روز پیش پس از اینکه دستور نظارت بر این ۲۵ قلم کالا صادر شده بود یک کالای لبنی که باید ۱۸ هزار تومان فروخته می شد ولی در کارخانه ۲۲ هزار تومان روی بسته بندی درج شده بود با آن برخورد شد، به همین دلیل می توان گفت روی نظارت این کالاها خیلی جدی هستیم.

او با اشاره به نوع کالاهایی که جزو فهرست ۲۵ کالای مورد هدف هستند، گفت: این کالاها شامل گوشت مرغ و تخم مرغ، 3 قلم برنج، ۱۰ قلم نان و ۱۰ قلم لبنیات است که قیمت های مصوب دارند و به تمام اتحادیه های آنها هم ابلاغ شده که نباید گرانتر از قیمت ابلاغی بفروشند و اگر واحدی کالایی را گرانتر توزیع کند حتما با او برخورد می شود و البته واحدهای فروشگاهی نباید کالایی که با نرخ مصوب همخوانی ندارد را برای فروش بپذیرند.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره جزئیات قیمت این کالاها گفت: طبق ابلاغی که انجام شده قیمت برنج تایلندی ۱۲۵۰۰ تومان، قیمت برنج هندی ۱۸۵۰۰ تومان، قیمت برنج پاکستانی ۲۰۵۰۰ تومان مصوب شده است و باید بر مبنای این قیمت واحدهای صنفی اقدام به توزیع کنند.

او درباره قیمت مرغ و تخم مرغ هم اعلام کرد: براساس فهرست قیمتی که تعیین شده باید هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف کننده ۳۱ هزار تومان و شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان فروخته شود و با واحدهای که خارج از این مصوبه محصول عرضه کنند برخورد جدی خواهد شد.

سازمان حمایت باید پاسخگوی قیمت گذاری تولیدکننده ها باشد

رئیس اتاق اصناف تهران درباره گران فروشی برخی محصولات همچون لوازم خانگی، اظهار کرد: قیمت این کالاها باید مطابق آن چیزی باشد که سازمان حمایت و تولیدکننده تعیین کرده باشد و اگر گرانتر عرضه شود با آنها برخورد می شود، اما درباره قیمت گذاری تولیدکننده ها سازمان حمایت باید پاسخگو باشد که قیمت گذاری تولیدکننده ای گران هست یا خیر، بنابراین وقتی قیمتی روی یخچال و تلویزیون برچسب زد شد مبنای بازرسی های اتاق اصناف خواهد بود و گرانتر از آن مصداق گرانفروشی خواهد بود.

نوده فراهانی درباره جریمه هایی که برای متخلفان در نظر گرفته شده است، گفت: جریمه گران فروشی بار اول تذکر داده می شود که اگر فرایند اصلاح شود که هیچ و اگر بار دوم عرضه کننده دوباره گران فروشی داشت بر مبنای درصد گران فروشی جریمه می شود و بار سوم هم اگر دوباره اتفاق بیفتد واحد عرضه کننده پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این سوال که از ابتدای امسال تاکنون چند واحد صنفی پلمب یا جریمه شده اند، گفت: در حال حاضر ۱۳۵ اتحادیه داریم و نمی توانیم آمار دقیقی درباره واحدهای پملب یا جریمه شده بدهم چون از همه صنفی ممکن است آمار وجود داشته باشد اما به طور قطع می توانم اعلام کنم که در سال جاری واحد پلمب یا جریمه شده داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسین شکوهی

    لطفا این 25قلم کالا ک میگین ریزش ب مردم اعلام کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه