English

جواد کریم‌پور:

آغاز وزن‌کِشی موادغذایی بسته بندی واحدهای تولیدی خراسان رضوی

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی بیان کرد: کارشناسان از امروز دوشنبه به مدت ۱۰ در واحدهای تولیدی استان حاضر می شوند و از محصولات تولیدی این واحدها نمونه برداری می کنند.

آغاز وزن‌کِشی موادغذایی بسته بندی واحدهای تولیدی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد کریم‌پور سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کارشناسان این اداره کل برای نخستین بار وزن‌کِشی موادغذایی بسته بندی واحدهای تولیدی استان را آغاز کردند.

کریم‌پور در ادامه این خبر اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح بررسی انطباق وزن اظهار شده و وزن واقعی محصولات بسته بندی در کارخانه های تولیدی است که محوریت این طرح محصولات صنایع غذایی استان است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی تصریح کرد: کارشناسان از امروز دوشنبه به مدت ۱۰ در واحدهای تولیدی استان حاضر می شوند و از محصولات تولیدی این واحدها نمونه برداری می کنند که بازدید از مراکز تولیدی رب و کمپوت در حال انجام است.

وی عنوان کرد: فردا و روزهای بعد وزن کشی غلات بسته بندی، کلوچه، انواع لبنیات بسته بندی، چای، قند و دیگر اقلام تولیدی خوراکی انجام می شود و البته باید توجه داشت در این طرح فقط بسته های غذایی مبتنی بر وزن پایش می شود و بررسی نوشیدنی ها که بر اساس حجم است در مرحله بعد انجام می شود.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی یادآور شد: با توجه انتشار برخی اخبار مبنی بر اختلاف حدود ۷۰۰ گرمی وزن اظهار شده و وزن واقعی در کیسه های آرد خبازی، بازرسی و بررسی اوزان کیسه های آرد خبازی در کارخانه‌های آرد نیز در این طرح قرار گرفته است.

کریم پور خاطرنشان کرد: البته بررسی اوزان بسته های مواد شوینده اعم از پودرها و صابونها در کارخانه‌های تولیدی نیز در قالب این طرح در دستور کار اداره کل استاندارد قرار دارد و هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی زیرپوشش استاندارد قرار دارند که نیمی از این تعداد مربوط به صنایع غذایی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه