English

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تلاش می شود پروژه دشت های سیروان در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور محرومیت منطقه تلاش می شود پروژه پمپاژ دشت های سیروان در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد.

تلاش می شود پروژه دشت های سیروان در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فریبرز عباسی در بازدید از پروژه پمپاژ دشت های سیروان افزود: در حال حاضر بخش زیادی از این پروژه انجام شده ولی تا اتمام فاز اول فاصله زیادی وجود دارد که انتظار می رود از محل منابع استانی تأمین اعتبار شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این وزارت خانه برای این جور پروژه ها ردیف ملی و منابع عمومی وجود ندارد، اظهار داشت: تلاش می شود طی جلساتی با برنامه و بودجه، این پروژه در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای قرار دادن اینگونه پروژه ها در ردیف اعتبارات ملی نیازمند همکاری استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس هستیم تا بتوانیم این پروژه ها به سر انجام برسانیم.

عباسی با اشاره به اینکه در سطح استان 19 ایستگاه پمپاژ نیمه تمام وجود دارد، گفت: این تعداد ایستگاه بین 20 ، 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که متاسفانه با اعتبارات منطقه ای سال ها بطول می انجامد.

وی با بیان اینکه اگر چنانچه رایزنی ها جواب نداد، می بایست به هر طریق ممکن از طریق استان به اتمام برسند، گفت: در سایر مراحل امکان کمک وجود دارد که به یقین وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تلاش می کند که در کمترین زمان ممکن آب به مزارع برساند.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دو موافقت نامه در این وزارت خانه می باشد که می توان از طریق آنها ضمن تأمین اعتبار مابقی مشکلات پیش رو را برطرف کرد.

همچنین فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه اعتبارات شهرستان جوابگوی تکمیل فاز اول پمپاژ دشت های سیروان نیست، گفت: انتظار می رود که سازمان جهاد کشاورزی استان برای این موضوع مهم و حیاتی چاره اندیشی کند.

علیرضا رئیسی در بازدید سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پمپاژ دشت های سیروان افزود: با اعتبارات این شهرستان اتمام فاز اول این پروژه سال ها زمانبر است و نمی تواند گره ای از مشکلات مردم را برطرف کند.

وی اظهار داشت: اگر چنانچه جهاد کشاورزی استان به این پروژه اعتبار تزریق کند به یقین در فاز اول بیش از 200 هکتار از دشت روستاهای اسلامیه و لومار و غیره زیر کشت می رود و باعث اشتغال زایی تعداد زیادی از جوانان منطقه می شود.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه می بایست از طریق اعتبارات ملی جذب شود،تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع 34 میلیارد تومان به شهرستان تزریق شده که از مبلغ 8 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و مابقی به سایر پروژه ها داده شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود که پمپاژ دشت های سیروان در قالب طرح 55 هزار هکتاری مقام معظم رهبری جذب اعتبار شود تا این پروژه بتواند انتظارات مردم را برآورده کند.

وی با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت توسعه کشاورزی را دارد،گفت: با بهره برداری از فاز اول و دوم به یقین تحول عظیمی در منطقه ایجاد و مشکل اشتغالزایی نیز برطرف می شود.

رئیسی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان توجه ویژه ای به منطقه دارد و تاکنون 3 بار به این شهرستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: استاندار ایلام از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ایلام مبلغ قابل توجهی به این پروژه اختصاص داده که می تواند بخش عظیمی از فاز اول به اتمام برساند.

همچنین در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: وظیفه تامین آب و انتقال و توزیع آن جز وظایف وزارت نیرو می باشد که در حال حاضر این مهم توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام که وظایف این سازمان را دو چندان و بسیار سخت می کند.

آذرنوش عموزاده افزود: به محض بهره برداری از این پروژه مبلغ 210 میلیارد تومان هزینه انتقال آب می باشد که توسط این سازمان پرداخت می شود.

وی به هزینه های مورد نیاز برای پروژه دشت های سیروان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برآورد کارشناسان برای اتمام فاز اول نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و برای اتمام کل پروژه حدود 400 میلیارد تومان مورد نیاز است.

همچنین امام جمعه سیروان در این بازدید گفت: این شهرستان یکی از محروم ترین مناطق استان می باشد که می طلبد در زمینه های مختلف به آن توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام محمدحسن فریادی با بیان اینکه بیش از یک سوم مردمان این دیار تحت حمایت نهادهای حمایتی هستند، افزود: ایجاد زیرساخت های مهم و اساسی همچون پمپاژ دشت های سیروان می تواند آنها را در زمینه های مختلف اقتصادی خودکفا کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های همچون رفع مشکل محورهای مواصلاتی ، پمپاژ دشت های سیروان باعث جلوگیری از مهاجرت ها می شود،اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامپروری و غیره دارد که با ایجاد زیرساخت ها شکوفا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه