English

محمدعلی اقدسی:

آغاز برداشت برنج در مزارع استان/ ۱۰ هزار تن برنج سفید در ایلام تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از آغاز برداشت برنج در سطح 3 هزار و 400 هکتار از اراضی ایلام خبر داد،گفت: پیش بینی می شود که 10 هزار تن برنج تولید و روانه بازار مصرف شود.

آغاز برداشت برنج در مزارع استان/ 10 هزار تن برنج سفید در ایلام تولید می شود

به گزارش موج ایلام، محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  با بیان اینکه برنج کاشت شده در سطح استان از نوع عنبربو ،طارم ،شمشیری و غیره می باشد ،افزود: با آغاز فصل پائیز و سردی هوا برداشت برنج توسط کشاورزان ایلامی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 3 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی استان به کشت برنج اختصاص پیدا کرده که پیش بینی می‌شود از این مقدار حدود 17 هزار تن شلتوک برداشت شود،اظهار داشت: بیشترین کاشت برنج در شهرستان های سیروان و چرداول است و هرساله برای تعدادی ایجاد شغل خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت برنج به شهرستان‌های سیروان و چرداول اختصاص دارد و پیش بینی می‌شود از این مقدار حدود 10 هزار تن برنج سفید تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

اقدسی با اشاره به اینکه در فصل گرم و کم آب امسال کشاورزان وضعیت موجود را به خوبی مدیریت کردند، خاطرنشان کرد: برداشت این محصول هر ساله از اواخر شهریور تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال بیش از 90 درصد از مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت می‌شود که این موضوع باعث کاهش 50 درصدی هزینه‌ها شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه