English

باتوجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت؛

بندرعباس نیازمند توسعه زیرساخت های شهری است

شهردار بندرعباس گفت: شهر بندرعباس باتوجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت نیازمند توسعه زیر ساخت های شهری است.

بندرعباس نیازمند توسعه زیرساخت های شهری است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس با تشریح عملکرد شش ماهه دوم شهرداری بندرعباس عنوان کرد: رسیدن به یک شهر پیشرفته، مستلزم داشتن امکانات و همکاری تمامی شهروندان و مسئولان آن شهر است و شهر بندرعباس باتوجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت، نیازمند توسعه زیر ساخت های شهری است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته بیشترین تلاش، کوشش و تمرکز مدیریت شهری، تمرکز بر ایجاد تعهد و خلاقیت نسبت به امور جاری و روزمره بوده است گفت: نگاه تحول گرایانه به شهر بندرعباس در شش ماه گذشته براساس اصلاح امور، تدوین چشم انداز و تکمیل پروژه های نیمه کاره و در دست اقدام ادوار گذشته بوده است.

نوبانی با بیان اینکه امور جاری و روزمره شهر باید در اولویت باشد پس نمیتوان شهرداری را تنها در تعریف پروژه کلان خلاصه کرد افزود: زیرا شهر بندرعباس چالشی دائمی در ادوار گذشته داشته است و آن انجام کارهای روزمره و روتین قراردارد که همواره به حال خود رها می شوند، به دلیل تکرار امورات جنبه های کاری و مسئولیتی آن ها از بین میرود و فقط به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می کنند .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام توان و ظرفیت خود را در مسیر توسعه ، اجرای بهتر و پیشرفت شهر به کار می بندیم و جلب رضایت شهروندان مهم‌ترین اولویت است.

وی گفت: مهم‌ترین اقدامات شش ماهه گذشته در حوزه عمرانی و زیربنایی شهر شامل تکمیل و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح قدس، 20 مورد تکمیل، مرمت و بازسازی شبکه اصلی آب های سطحی در مناطق چهارگانه، پیگیری، تعمیر و تکمیل رواق بازار قدیم بندرعباس 31 دهنه، نصب پل عابر پیاده روی حافظ روبروی اسکله حقانی به طول 72 متر، تولید و اجرای بیش از 695 تن آسفالت برای نگهداشت معابر اصلی و فرعی شهر، بهسازی و تکمیل پروژه های پارک صدف، تقاطع های مهرگان، پیامبراعظم، راه آهن، خلیج فارس و زمین های ورزشی و فرهنگ‌سراها است.

شهردار بندرعباس در ادامه به توسعه سواحل در شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: به منظور دسترسی آسان شهروندان به سواحل مکران بلوار ساحلی شرقی درحال احداث است و تامین امنیت شرق بندرعباس و توسعه گردشگری بخشی از سیاست های اجرای این بلوار است.

وی افزود: بلوار ساحلی شرقی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۱۱۰ متر شامل لاین های کندرو، تندرو، پیاده رو، دوچرخه سواری و همچنین فضای سبز و نورپردازی است.

نوبانی با بیان اینکه تامین روشنایی معابر و خیابان های سطح شهر از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: روشنایی خیابان نایبند، ورودی شرقی، بلوار خلیج فارس و غیره بخشی از اقدامات انجام شده در زمینه روشنایی معابر و خیابان ها است.

وی گفت: این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی بازدید های به عمل آمده تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده است.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فضای سبز شهری و تامین رفاه شهروندان اشاره و اظهار داشت: تامین روشنایی پارک ها، بوستان ها و فضای سبز شهر بندرعباس در راستای ارتقای سطح امنیت، آرامش و تامین رفاه حال شهروندان از دغدغه های شهرداری بود که روشنایی در پارک ها و فضای سبز با ایجاد برج های نور و نصب چراغ عملیاتی شده و همه بوستان های ساحلی، فضای سبز، و پارک های سطح شهر از روشنایی کاملی برخوردار هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نقش اساسی و مهمی در توسعه شهری به دنبال دارد اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، اجرای سنت های بومی و محلی، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از مهم‌ترین موضوعات حوزه فرهنگ است.

نوبانی افزود: برگزاری یادواره شش شهید شهرداری، جشنواره فیلم 105 ثانیه‌ای، تجلیل از بازنشستگان شهرداری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان و تقویت مرکز خلاقیت شهرداری، راه اندازی مجدد مدرسه فوتبال، حمایت از تیم فوتبال شهرداری به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی جامعه که تاکنون نتایج قابل قبولی کسب نموده و همچنین کمک به مساجد و مراکز فرهنگی به صورت عادلانه بخشی از اقدامات مدیریت شهری در حوزه فرهنگ است.

وی گفت: راه اندازی سامانه ستاد جهت شفافیت در مناقصه و مزایده ها، راه اندازی اورژانس خدمات شهری در جهت کاهش زمان رفع مشکلات، بازگشایی مجدد باغ پرندگان، نصب المان های شهری جدید، نصب سردیس مشاهیرشهر، ساماندهی خودروهای حامل میوه و جانمایی محل شهربازی بزرگ بندرعباس و اقدامات اولیه جهت احداث بخشی از اقدامات انجام شده در شش ماهه دوم سال گذشته است.

شهردار بندرعباس بر ضرورت و اهمیت توجه به مقوله حمل و نقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی و بهسازی و نوسازی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری است و ایجاد زیر ساخت های لازم به این مسئله مهم نقش بسزایی در کاهش معضلات و مشکلات ترافیکی دارد.

وی افزود: در سال جاری تعداد 24 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه می شود که هزینه این ۲۴ دستگاه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خواهد شد و با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده توانستیم ۸۰ درصد این مبلغ از دولت تخفیف بگیریم و فقط بخشی از مبلغ ۲۰ درصد باقی مانده،حدود یازده میلیارد تومان از محل ارزش افزوده پرداخت شده است.

نوبانی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی شاهد توسعه روزافزون شهر بندرعباس باشیم و بهترین خدمات به شهروندان ارائه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه