English

سیدکمال‌الدین میرجعفریان:

۲۶ درصد جمعیت اردبیل در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۲۶ درصد جمعیت استان در محلات دارای بافت فرسوده ساکن هستند.

۲۶ درصد جمعیت اردبیل در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیدکمال الدین میرجعفریان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه بازآفرینی پایدار محلات هدف با تاکید بر لزوم توجه به بازآفرینی در شهرها و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، بازآفرینی را اقدام مشترک دستگاه‌های مرتبط و نیازمند همکاری حوزه‌های مختلف دانست.

وی افزود: لازم است کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های متولی برای استخراج شاخص‌های فنی و ایمنی در روند اجرای نوسازی و بازآفرینی تدوین و نکات لازم برای کاهش مخاطرات احتمالی اعمال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خواستار تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌های استان شد و گفت: این جلسات باید با ریاست فرمانداران و حضور شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط برگزار و اقدامات پیشگیرانه از جمله جلوگیری از ساخت و ساز در مسیرهای مخاطره طبیعی و غیرطبیعی اعمال شود.

میرجعفریان می گوید: توجه به اولویت‌ها برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در شهرستان‌های مختلف باید مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای بهره‌مندی اهالی از تسهیلات به عمل آید.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه از وجود ۶۷ محله دارای سکونتگاه غیررسمی به مساحت هزار و ۹۳۰ هکتار و با اسکان ۱۷ درصد از جمعیت در این استان خبرداد.

محمدزارع حسین‌زاده گفت: هزار و ۳۰۶ هکتار از مناطق مسکونی استان نیز با اسکان ۹ درصد از جمعیت جزو بافت فرسوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی