English

محمد میری دیسفانی:

عملیات مکانیزه برداشت جوآبی و دیم از اراضی شهرستان مشهد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: هرساله با آغاز فصل برداشت غلات، طی نشستی که با کمباین داران منطقه انجام می گیرد، نرخ برداشت انواع کمباین در هرهکتارمشخص می شود.

عملیات مکانیزه برداشت جوآبی و دیم از اراضی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری دیسفانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خبری اعلام کرد: عملیات مکانیزه برداشت جو در سطح ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار جو آبی و هشت هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

میری دیسفانی همچنین اضافه کرد: در سال زراعی کنونی در این شهرستان ۲۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت جو آبی و دیم رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۵ هزار تن جو از این سطح برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در ادامه افزود: متوسط عملکرد جو آبی چهار تن در هکتار و جو دیم ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است و ارقام کشت شده در سطح شهرستان مشهد عمدتا رقم یوسف، بهمن، نوت، ریحان و بهرخ است.

وی تصریح کرد: رانندگان بیش از ۱۳۰ دستگاه کمباین شامل ۳۰ دستگاه کمباین بومی و ۱۰۰ دستگاه کمباین مهاجر، برداشت جو را در این شهرستان بر عهده دارند و در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

میری دیسفانی در ادامه این خبر اظهار کرد: هرساله با آغاز فصل برداشت غلات، طی نشستی که با کمباین داران منطقه انجام می گیرد، نرخ برداشت انواع کمباین در هر هکتار مشخص می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد متذکر: درحال حاضر بیش از۹۵ درصدبرداشت غلات این شهرستان به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود و در آغاز روز، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری گیاهان، تمامی کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فراورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود و نرخ برداشت هر هکتار جو با کمباین های استاندارد جو آبی ۹۲۲ هزار تومان و جو دیم ۵۵۹ هزار تومان است.

سرپرست جهاد کشاورزی مشهد یادآور شد: سهمیه سوخت این کمباین های بومی به صورت ماهیانه و کمباین های مهاجر به صورت ۱۵ روزه تامین می شود به صورتی که برای کمباین های سبک ۶ هزار لیتر در ماه و برای کمباین‌های نیمه سنگین و سنگین ماهانه ۹ هزار لیتر در نظر گرفته شده است.

میری دیسفانی خاطرنشان کرد: توزیع به موقع نهاده‌ها و توزیع بذر اصلاح شده ، ارائه خدمات فنی و کارشناسی و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول از اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه