English

ناصر عبدالهیان:

۴۰ درصد مصرف برق استان اردبیل در بخش خانگی است

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ۴۰ درصد برق تولیدی استان در بخش خانگی مصرف می شود.

۴۰ درصد مصرف برق استان اردبیل در بخش خانگی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر عبدالهیان ، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: انرژی برق قابل ذخیره سازی نیست و به محض تولید باید مصرف شود بنابراین جهت حفظ تراز تولید و مصرف به خصوص در ساعات و ایام پیک بار(اول خرداد تا ۱۵شهریور) از مدیریت مصرف کمک می گیریم.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد مصرف برق استان در بخش  صنعت  و ۱۸ درصد در بخش کشاورزی است که این مشترکان در دوران پیک بار با انعقاد تفاهم نامه با این شرکت  در مدیریت مصرف همکاری ویژه ای دارند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: طبق تصویب نامه اخیر هیئت وزیران کلیه دستگاههای اجرایی،بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند در ساعات اداری حداقل 30 درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان 60 درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه های سرمایشی اقدام کنند.

عبدالهیان عمده مصرف برق خانوار را مربوط به یخچال، روشنایی و تجهیزات سرمایشی از قبیل کولر عنوان کرد و گفت: توجه به برچسب انرژی تجهیزات برقی در هنگام خرید این تجهیزات و اینکه در رده انرژی سبز رنگ قرار داشته باشند،استفاده از نور طبیعی در طول روز، استفاده از کلیدهای دو پل برای لوسترها، استفاده از پرده های روشن و رنگ آمیزی روشن در منزل  برخی از اقدامات مدیریت مصرف برق در بخش خانگی می باشند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی استان که جزو مناطق عادی کشور می باشد، البته به غیر از شمال استان، توصیه می شود در صورت نیاز به استفاده از کولر از کولرهای آّبی استفاده گردد ،استفاده از سایه بان ،ایزوله کردن کانال ها و سرویس مناسب کولر،استفاده از دور کند و تنظیم دمای آن روی دمای آسایش (۲۵ درجه) در مدیریت مصرف برق در این بخش بسیار موثر است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم چنین تنظیم دمای یخچال روی ۴ درجه و دمای فریزی روی منفی ۱۸ درجه ،سرویس یخچال ،عدم باز و بسته کردن مداوم آن را نیز اقدامات ساده ای دانست که در مدیریت مصرف برق در بخش خانگی بسیار موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه