English

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

باغ موزه دفاع مقدس برای تکمیل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون 60 میلیارد تومان هزینه شده است برای تکمیل 200 میلیارد تومان دارد.

باغ موزه دفاع مقدس برای تکمیل 200 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار عبدالله ملکی به مناسبت سوم‌ خرداد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: مازندران در سه تیپ بیت‌المقدس، نور و 25 کربلا در عملیات ازاد سازی خرمشهر 270 شهید تقدیم اسلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پاسداری از دین و وطن را سرلوحه کار خود می‌دانیم، ادامه داد: آزادسازی خرمشهر، هویزه و سوسنگرد بسته فرهنگی است که باید با جریان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت حفظ شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر شعار «ما مقاوم هستیم» با محوریت جهاد تبیین را مبنای شفاف‌سازی در گفتار و عمل دانست و تصریح کرد: لازم است نسل جدید جامعه عملکرد رزمندگان در صیانت از حریم کشور را بدانند تا تبلیغات وارداتی ذهن جوانان را مخدوش نکند.

وی با اشاره به اینکه سوم‌خرداد مقارن شد با شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امسال به مناسبت 8 سال دفاع مقدس هشت شهید گمنام در مازندران تشییع و تدفین می‌شوند.

سردار ملکی، عضویت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در رویداد فرهنگی و گردشگری به عنوان کمیته صلح و ایثار فعال عنوان کرد و افزود: به این مناسبت برنامه ویژه‌ای را روز سوم خرداد در منطقه باغ موزه دفاع مقدس منطقه نمادین اروند با سخنرانی استاندار مازندران، برپایی سرود سلام فرمانده، غبارروبی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، رونمایی از موسیقی فتح خرمشهر ، نشست حلقه‌های معرفتی، ویژه برنامه سوم خرداد از صدا و سیمای مازندران، تجلیل از خانواده‌های شهدای بیت‌المقدس، اجرای مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی، توزیع بسته‌های حمایتی و فرهنگی از برنامه‌های ویژه ما محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: دزفول پایتخت مقاومت محسوب می‌شود و در روز چهارم خرداد نیز علاوه بر برپایی نمایشگاه صلح و جنگ از خانواده‌های جانبازان 50درصد تجلیل و برنامه‌های فرهنگی هم اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران رسانه‌ها را به عنوان افسران و سربازان جنگ‌ نرم معرفی کرد و گفت: مقرر شد امسال به عدد 25 کربلا 25 شهید در مازندران تشییع شود.

این مسئول افزود: 8 شهید گمنام روز دوشنبه از محور فیروزکوه وارد مازندران می‌شوند و در چهار شهر که در مسیر قرار دارند تشییع و بعد به معراج شهدا هدایت می‌شوند.

وی بیان داشت: شب وداع رسمی با شهدای گمنام در منطقه نمادین 7 تپه در باغ موزه دفاع مقدس در روز سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه 8 شهید گمنام در شهرهای ساری، بابل، چالوس، سوادکوه و جویبار تدفین می‌شوند، اظهار داشت: سه شهید ساری از امام زاده یحیی تشییع و در استانداری، ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور تدفین می‌شوند.

وی با بیان اینکه باع موزه دفاع مقدس 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تاکنون 60 میلیارد تومان هزینه شده است برای تکمیل 200 میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه