English

علی رحیمی‌آذر خبر داد:

جریمه ۴۷ میلیارد ریالی قاچاقچی دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه ۴۷ میلیارد ریالی قاچاقچی دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در این استان خبر داد.

جریمه ۴۷ میلیارد ریالی قاچاقچی دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی رحیمی‌آذر ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی  مبنی بر کشف و ضبط تعداد ۴۸ دستگاه ماینر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی موضوع به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی و صدور حکم صادر شد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ، با توجه به گزارش اولیه ماموران نیروی انتظامی و اظهارات ضد و نقیض متهم و سایر شواهد و قراین اتهام انتسابی محرز و شعبه فرد خاطی را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۴۷ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

رحیمی آذر پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی