English

روز‌های پایانی برداشت گل محمدی از ۱۵۰ هکتار باغات زاوه

مدیر جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: کم آب طلبی، مقاوم بودن، عمر طولانی، دارویی بودن این گیاه و سازگاری بالای آن با اقلیم آب وهوایی از ویژگی‌های مثبت این گیاه گل محمدی است.

روز‌های پایانی برداشت گل محمدی از ۱۵۰ هکتار باغات زاوه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد محمد پور مدیر جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: هم اکنون روز‌های پایانی برداشت گل محمدی از ۱۵۰ هکتار باغات این محصول در زاوه در حال سپری است و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰۰ تن گل محمدی از باغات این شهرستان جمع آوری وروانه بازار شود.

محمد پور در ادامه این خبر اضافه کرد: باغات گل محمدی در شهرستان زاوه جوان است وبطور میانگین وبا توجه به وضع خوب باران‌های بهاره پیش بینی می‌شود از هر هکتار این باغات بیش از ۲ ونیم تن گل جمع آوری شود.

مدیر جهاد کشاورزی زاوه افزود: کم آب طلبی، مقاوم بودن، عمر طولانی، دارویی بودن این گیاه و سازگاری بالای آن با اقلیم آب وهوایی از ویژگی‌های مثبت این گیاه گل محمدی است و کشاورزان شهرستان رغبت بالایی به کاشت آن از خود نشان می‌دهند.

محمد پور در خاتمه تصریح کرد: پارسال میزان برداشت گل محمدی در زاوه بیش از ۲ تن در هکتار بوده است و با روندکاشت و استقبال کشاورزان در سال‌های آینده از گل محمدی شاهد افزایش سطح کاشت و افزایش تولید باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه