English

عباس عباسیان:

آغاز برداشت گل محمدی از گلستانهای بردسکن

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن بیان کرد: گل محمدی در صنایع غذایی بهداشتی، آرایشی و دارویی کاربرد فراوان دارد و ضمن اینکه ارزش صادراتی نیز دارد و می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد.

آغاز برداشت گل محمدی از گلستانهای بردسکن

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس عباسیان رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن در خبری اعلام کرد: در منطقه کدکن حدود ۹ هکتار گلستان گل محمدی وجود دارد که با آغاز کار برداشت این گلستان‌ها در روستا‌های تلخ بخش، دافی، نصرت آباد و شهر کدکن پیش بینی می‌شود ۱۳ تن گل به صورت‌تر برداشت شود.

عباسیان در ادامه این خبر اضافه کرد: امسال به علت تغییرات اقلیمی برداشت از روز‌های نخست اردیبهشت در برخی مزارع شروع شده است و به طور معمول دوره زمانی برداشت گل حدود ۲۰ روز در بخش کدکن است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن همچنین اظهار کرد: گل محمدی در صنایع غذایی بهداشتی، آرایشی و دارویی کاربرد فراوان دارد و ضمن اینکه ارزش صادراتی نیز دارد و می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه این خبر با اشاره به برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در بخش کدکن متذکر شد: برداشت این گیاه در سطح یک هکتار از نیمه‌های فروردین در بخش کدکن آغاز شده است و تا حدود ۳ ماه ادامه خواهد داشت.

عباسیان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ کیلوگرم گل خشک از سطح مزارع گل گاوزبان برداشت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه