English

حمید رضا مداح:

آغاز برداشت گل محمدی از مزارع کوهسرخ

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ بیان کرد: گل محمدی، گیاهی مقاوم به کم آبی، آفات و امراض است، که علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی مانند ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

آغاز برداشت گل محمدی از مزارع کوهسرخ

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید رضا مداح مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ در خبری اعلام کرد: پیش بینی می‌شود از این سطوح ۵۰ تن گل محمدی جمع آوری شود.

مداح در ادامه این خبر اضافه کرد: از مجموع گل محمدی تولید شده در کوهسرخ ۶۰ تا ۷۰ درصد محصولات برای تهیه گلاب و اسانس و مابقی به صورت گلبرگ خشک برای تهیه مربا و دیگر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ تصریح کرد: گل محمدی، گیاهی مقاوم به کم آبی، آفات و امراض است، که علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی مانند ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

مداح به حمایت جهاد کشاورزی از کشت این گیاه دارویی اشاره کرد و افزود: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت، تولید محصول و حفظ منابع طبیعی با حمایت از توسعه این محصول است و گل محمدی با دارا بودن مزایای بسیار، گیاهی بااهمیت برای کشورمحسوب می‌شود که نیازمند تجاری‌سازی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه