English

استاندار مازندران:

فرهنگ ایثار و شهادت، نجات بخش جامعه در همه ابعاد است

استاندار مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت : فرهنگ ایثار و شهادت رهایی بخش است و می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را حل و از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

فرهنگ ایثار و شهادت، نجات بخش جامعه در همه ابعاد است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران اظهار داشت: نقش انسانی در ترویج ارزش های ایثار و شهادت بسیار مؤثر است و امروز کاربری فرهنگ نشأت گرفته از انقلاب اسلامی به مسأله مهم اجتماعی بین المللی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به برکت فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی موج عظیمی از آزادی خواهی در دنیا ایجاد شده است، ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت و آزادی خواهی علاوه بر کشورهای اسلامی در بین ملت های غیر مسلمان نیز نفوذ پیدا کرده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سرود «سلام فرمانده» یک نسخه از فرهنگ ایثار و شهادت بی نظیر و بسیار زیبا و فاخر است، گفت: این سرود که با منویات مقام معظم رهبری تهیه شد، عصبانیت جریان های معاند فرهنگی - رسانه ای علیه انقلاب اسلامی را برانگیخت.

وی از شهدای خان طومان و دیگر شهدای مدافع حرم مازندران به عنوان دیگر افتخار آفرینی فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و بیان داشت: نمونه دیگر نفوذ فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شدن جانفشانی و آزادگی سردار حاج قاسم سلیمانی در کنگره آمریکا است.

حسینی پور با تأکید بر این نکته که فرهنگ ایثار و شهادت برای نجات جامعه خودمان است و با این فرهنگ می توانیم  بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را از بین ببریم، تصریح کرد: این فرهنگ می تواند بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور را ساماندهی کند و مانع رانت خواری و فساد در بخش های مختلف کشور شود.

وی ابراز داشت: شایسه ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با شرایط فکری و رفتاری امروز جامعه به ویژه جوانان ما است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: در طول 43 سال پس از انقلاب اسلامی تمامی برنامه های ترویج این فرهنگ به صورت یکنواخت در حال اجرا است در حالی که مازندران با قدمت تاریخی در جهاد ایثار و شهادت باید پیشگام در ارائه برنامه های راهبردی در این مقولات باشد.

وی از اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خواست تا از جوانان نخبه، جامعه شناسان و روان شناسان دانشگاهی استان برای چگونگی ترویج این فرهنگ متناسب با شرایط امروز جامعه کمک بگیرند و تأکید کرد: مازندران استانی عمیق در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است، شهدا نیازی به ترویج و توسعه این فرهنگ ندارند چرا که آنان با فدا کردن جانشان این فرهنگ را به تمام معنا عملیاتی کردند، امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حیات اجتماعی جامعه اسلامی به ویژه استان ولایتمدار و علوی مازندران ضروری و مهم است.

حسینی پور گفت: باید افق 25 ساله ترویج فرهنگ و ایثار مازندران را متناسب با شرایط گردشگری و فرهنگ بومی استان تهیه کنیم و ابتدا باید بیانیه مأموریت این شورا تهیه و سپس برنامه های راهبردی را بنویسیم، اکنون برگزاری جلسات این شورا فقط در حد رفع تکلیف اداری است.

وی گفت: امروز جوانان و نوجوانان ما متفاوت با گذشته فکر و رفتار می کنند در حالی که ما همچنان مشی سنتی داشته و به آن برنامه ها هم عادت کردیم، برای عبور از  این روزمرگی باید از همه نخبگان جوان، جامه شناسان ، روانشناسان و به ویژه هنرمندان در چگونگی اثرگذاری فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه