English

رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش استان اصفهان در گفتگو با موج:

ورزش اصفهان از انحصار رشته‌های خاص خارج شود

رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش استان اصفهان گفت: ورزش در اصفهان باید از استعمار خارج شود و به همه ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی بها داده شود

ورزش اصفهان از انحصار رشته‌های خاص خارج شود

محمد ظفریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در خصوص وضعیت ورزش و سلامت مردم در اصفهان اظهار داشت: ورزش در اصفهان باید از استعمار خارج شود و به همه ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی بها داده شود که اصفهان تنها به فوتبال خلاصه نشود.

وی افزود: فوتبال در واقع به یک ابزار برای تبلیغات و سرمایه‌گذاری تبدیل شده که سایر ورزش‌ها به حاشیه رانده می‌شوند و این یکی از آسیب‌های حوزه ورزش است.

رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش استان اصفهان با بیان اینکه ورزش‌های باستانی باید بر اخلاق و جوانمردی تاکید بیشتری داشته‌باشند، گفت: یکی از آسیب‌های ورزشی امروز در رشته‌های مختلف نبود ناظر است که بر سلامتی و درستی رشته‌های ورزشی نظارت کنند و محور اصلی ورزش‌ها از جمله ورزش باستانی را که اخلاق و ادب است بدان تاکید کنند.

وی افزود: در این خصوص متاسفانه فرهنگ‌سازی درستی نشده است تا با محوریت اخلاق و سلامت جسم و روان بتوان جوانان را به سمت ورزش به ویژه ورزش‌های باستانی و پهلوانی هدایت کرد که برگزاری نمایشگاه می‌تواند این جذب را داشته باشد.

محمد ظفریان معتقد است که در گذشته برای اهمیت دادن به ورزش اخلاق و ادب درجه بالاتری داشت و باید به صورت اصولی ورزش‌های پهلوانی و باستانی را در دانشگاه‌ها وارد و در راستای آن تدریس داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه