English

نادر فلاحی:

مجموعه دار مشگین شهری به عنوان مجموعه دار برتر کشوری انتخاب شد

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: مجموعه‌ دار مشگین‌ شهری رتبه اول کشوری را در سطح 31 استان کشور کسب کرد.

مجموعه دار مشگین شهری به عنوان مجموعه دار برتر کشوری انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در مراسم روز جهانی موزه‌ها و میراث‌فرهنگی که روز گذشته در محل موزه ملی برگزار شد، نصراله یعقوبی خیاوی از شهرستان مشگین‌شهر مجموعه‌دار اسناد تاریخی به عنوان مجموعه‌دار برتر در سطح کشور معرفی شد.

وی افزود: مجموعه‌دار مشگین‌شهری که در بین مجموعه‌داران 31 استان کشور توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد، در این مراسم توسط دکتر دارابی معاون و  قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این مجموعه‌دار که دارای مجموعه با عنوان مجموعه اسناد تاریخ معاصر خیاو در محدوده اشیای فرهنگی و تاریخی در شهرستان مشگین‌شهر فعالیت می‌کند با توجه به فعالیت‌های مناسبی که در حوزه مجموعه‌داری داشته حائز رتبه برتر کشوری شده که انتظار می‌رود شاهد تداوم این امر در سطح استان باشیم.

فلاحی بیان کرد: پروانه فعالیت مجموعه‌داری با بررسی‌های کارشناسی به افراد متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم اعطا می‌شود و در صورت صدور پروانه این مجموعه‌ها زیر چتر حمایتی میراث‌فرهنگی قرار می‌گیرند.

در مراسم روز جهانی موزه‌ها و میراث‌فرهنگی که در موزه ملی برگزار شد، تعدادی از مسئولان کشورهای خارجی و مدیران موزه‌های چند کشور و مسئولانی از وزارت امور خارجه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور داشتند و از برترین‌های موزه‌داری و تعدادی از پیشکسوتان این حوزه تجلیل به عمل آمد که نصرالله یعقوبی خیاوی عنوان برتر مجموعه‌داری کشور را کسب کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه