English

دانش آموزان بیش از ۱۰۰مدرسه کرمانشاه با راهکارهای مدیریت مصرف برق آشنا می‌شوند

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با همکاری آموزش و پرورش و با استفاده از نماد بابا برقی راهکارهای مدیریت مصرف برق را بصورت موزیکال و با کمک تصاویر و ماکت های مختلف آموزش می دهد.

دانش آموزان بیش از ۱۰۰مدرسه کرمانشاه با راهکارهای مدیریت مصرف برق آشنا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آشنایی کودکان و نوجوانان با راهکارهای مدیریت مصرف برق یکی از شیوه های موثر برای کاهش بار شبکه در تابستان و همچنین کاهش هزینه خانوار است، در این راستا، شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با همکاری آموزش و پرورش و با استفاده از نماد بابا برقی راهکارهای مدیریت مصرف برق را بصورت موزیکال و با کمک تصاویر و ماکت های مختلف آموزش می دهد.

محمد مرادی، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با حضور هفتگی در مدارس پسرانه و دخترانه کرمانشاه و جلسات اولیاء و مربیان ضمن دعوت از دانش آموزان به عنوان همیاران برق در منازل از آنان درخواست همکاری کرد تا در ساعات پیک تابستان پیش رو از وسایل پرمصرف برقی استفاده ننمایند.

وی با اشاره به کوهستانی بودن استان کرمانشاه، خطاب به دانش آموزان توضیح داد: به والدین خود توصیه نمایند؛ بجای کولر گازی از کولرهای آبی استفاده کنند و آن را روی دور کند تنظیم کنند تا 40 درصد از مصرف برق صرفه جویی شود.

مرادی با بیان اینکه می توان مواردی مثل استفاده از لباسشویی، سشوار و اتو کشیدن را در ساعت های ابتدایی روز انجام داد، گفت: دمای مناسب یخچال بین 3 تا 5 درجه است و باز و بسته کردن مداوم یخچال نیز باعث هدر رفت انرژی برق می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در پایان با اشاره به کاهش همه گیری بیماری کووید- ۱۹ و برگزاری کلاس های حضوری در مدارس، اظهار کرد: این برنامه ها در قالب نمایش های موزیکال و کودکانه فرصتی است تا دانش آمــوزان در کنار سرگرمی و شــادی، نحوه صحیح مصرف برق و مدیریــت آن در ســاعات اوج بار را فرا گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه