English

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در پاسخ به موج مطرح کرد

۱۳ نهاد آموزش فنی و حرفه ای را جزیره انجام می دهند/ آینده ادغام دانشگاه علمی و کاربردی و فنی حرفه ای در ابهام

ابراهیم صالحی عمران گفت: درطرح تحول خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای ارتقای کیفیت 30 خوابگاه و ساخت 24 خوابگاه جدید در دستور کار قرار دارد و درباره ادغام دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای به دلیل ابهامات برنامه نمی توان اظهار نظری کرد.

13 نهاد آموزش فنی و حرفه ای را جزیره انجام می دهند/ آینده ادغام دانشگاه علمی و کاربردی و فنی حرفه ای در ابهام

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه برنامه ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر این دو دانشگاه دارای هیات امنای مشترک هستند اما مشکلاتی در زمینه ادغام آنها وجود دارد، به همین دلیل  نمی توان در حال حاضر اظهار نظری کرد و آینده ادغام این دو دانشگاه در هاله ای از ابهام است. البته مشکل آموزش های مهارتی کشور این است که 13 نهاد درگیر آن هستند و این مدیریت جزیره ای مانع از تصمیم یکپارچه می شود. به عبارت دیگر در حاضر بجز دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی، دانشگاه صبای دانشگاه آزاد، کاردانش آموزش و پرورش و...به این بخش می پردازند.

ابراهیم صالحی عمران درباره برنامه های طرح تحول این دانشگاه افزود:برای نخستین مدیریت سبز در دانشگاه فنی و حرفه ای با هدف کاهش مصرف انرژی آغاز شده که با اخذ اعتبار از وزارت علوم در خوابگاه های این دانشگاه دنبال می شود که شامل کاهش مصرف آب، برق و...دنبال می شود در این راستا آبیاری سنتی به آبیاری قطره ای تغییر می کند و سیستم پنجره و...دوجداره می شود.

 ابراهیم صالحی عمران با تاکید بر اینکه پیش از این دانشگاه فنی و حرفه ای چندان مورد توجه قرار نداشت افزود: در حال حاضر 188 خوابگاه دارد که 41 مورد کیفیت خوبی دارند و 30 خوابگاه از نظر کیفیت خوابگاهی رتبه 5 دارند که از نظر رفاهی وضعیت چندان خوبی نداشته اند به همین اعتبارات در این بخش اختصاص خواهد یافت.در ادامه توسعه این بخش برنامه ساخت24 خوابگاه داریم.

او با اعلام اینکه در سال با تقاضای 60 هزار نفری برای خوابگاه مواجه هستیم گفت: از این خوابگاه ها 126 مورد پسرانه و 62 مورد دخترانه است.

او با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه بیشتر از قشر فقیر جامعه هستند به همین دلیل باید خوابگاه های این دانشگاه ها توسعه یابد تصریح کرد: در شرایط کنونی 32 هزار دانشجو در خوابگاه ها هستند که 93522 هزار نفر دانشجوی پسر 9910 دختران هستند.

برای نحوه پذیرش دانشجو در خوابگاه صالحی عمران در پاسخ به سوال موج درباره هزینه های خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه ای گفت:نخست متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی دانشجو خوابگاه به آنها داده می شود و هزینه آن نیز براساس تعرفه های صندوق رفاه از دانشجویان گرفته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه