English

۹۲ درصد جمعیت روستایی استان یزد به شبکه دیتا متصل هستند

92درصد جمعیت روستایی در یزد به شبکه دیتا متصل هستند و در استان 568هزار شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 44.1درصد و یک میلیون 850هزار شماره تلفن همراه با ضریب نفوذ143.8درصد مشغول به فعالیت است.

92 درصد جمعیت روستایی استان یزد به شبکه دیتا متصل هستند

به گزارش خبرگزرای موج یزد، محمدرضا زارع مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر فناوری های دیجیتال برای سالمندان، گفت: توسعه و بستر ساز ی فیبرنوری منازل و سازمان ها در راستای شعار امسال سال جدید، راه اندازی سوئیچ هوشمند دراستان با همکاری شرکتهای دانش بنیان در جهت استفاده از سیستم های پیشرفته و روز دنیا را نیز در سال جار ی دنبال می کنیم.

وی افزود: جایگاه استان با توجه به جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری در ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در رتبه ها ی سوم و چهارم کشور است.

وی عنوان کرد: در استان 568هزار شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 44.1درصد و یک میلیون 850هزار شماره تلفن همراه با ضریب نفوذ143.8درصد مشغول به فعالیت است و در حال حاضر 2هزارو 254کیلومتراز جاده ها ی استان و 643کیلومتراز مسیر ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه می باشند.

زارع تصریح کرد: 954 روستا دارای ارتباط مخابراتی هستند و در حال حاضر تمام روستاهای  بالای 100نفر دارای 100درصد ارتباط  روستایی هستند و 96درصد  از این جمعیت  داری ارتباط تلفن خانگی و 93درصد تحت پوشش تلفن همراه می باشند.

زارع تصریح کرد: 92درصد از جمعیت روستایی استان به شبکه دیتا متصل هستند و در بخش دیتا استان دارای 218مرکز خدمات است و سهم مخابرات  از ارائه خدمات 70.3 درصد  و 30درصد  باقیمانده سهم رقبای این شرکت می باشد.
وی گفت: همزمان با هفته ارتباطات 107پروژه مخابراتی مربوط به خدمات تلفن همراه اول  و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 628 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد که عمده این طرح ها در حوزه همراه اول است وما در طرح های دیگر نتوانسیتم به اندازه  کافی سرمایه گذاری کنیم.

زارع گفت: مخابرات استان در هفته دولت سال گذشته 96 طرح ودر دهه فجر نیز 87 طرح را مورد بهره بردار قرار داد و امسال نیزعلی رغم  افزایش 10برابری هزینه ها و افزایش نیافتن تعرفه های مخابراتی ما توسعه زیر ساختهای مخابراتی را مورد توجه قرار داده ایم.

وی افزود:  استان یزد معمولا جزو استان های پیشرو و برتر درهمه زمینه ها بوده و این استان به لحاظ  فراهم کردن شرایط نگهداری از تاسیسات همواره درجایگاه برتر کشوری قرار دارد ودر ارزیابی کلی انتها ی سال گذشته نیز استان دوم کشور در این حوزه انتخاب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه