English

وزیر آموزش‌ و پرورش در اصفهان:

پیوست فرهنگی برای طرح‌های آموزش و پرورش اهمیت دارد

وزیر آموزش ‌وپرورش گفت: داشتن پیوست فرهنگی برای طرح‌های وزارت آموزش و پرورش اهمیت دارد و هیچ کاری نباید در این دوره بدون پیوست فرهنگی انجام شود.

پیوست فرهنگی برای طرح‌های آموزش و پرورش اهمیت دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، یوسف نوری در آئین افتتاحیه طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بیان کرد:در دوره جدید تلاش می‌کنیم تا همه فعالیت‌های آموزش و پرورش با پشتوانه علمی و دارای پیوست فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر کنکور و مدرک باعث رستگاری دانش آموزان نمی‌شود، افزود: در سال‌های گذشته همواره به دنبال کنکور بودیم در حالیکه تقویت مهارت‌های جسمانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و پشگیری ازآن در دانش آموزان می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر همراهی همه بخش‌ها برای پرورش آینده‌سازان کشور گفت: در هفته گذشته رهبر معظم انقلاب به نقش آموزش و پرورش در تمدن‌سازی اشاره ویژه داشتند که این موضوع مبتنی بر دو وجه است، نخست وجه شرعی آن است که در روایات نیز آمده برای راندن دشمن باید همواره آماده باشید و این کار نیاز به توان جسمی دارد.

نوری با بیان اینکه تربیت بدنی دانش آموزان یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحویل بنیادین است، بیان کرد: با اجرای طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان علاوه بر تقویت بعد جسمانی و افتخار آفرینی در مسابقات ملی و جهانی می توانند برای جامعه نیز سودمند باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تقویت بعد جسمانی دانش آموزان ادامه داد: ورزش باعث ایجاد تعادل روحی و جسمی در افراد می‌شود و به همین دلیل است که افراد ورزشکار صبور و اخلاق‌مدار هستند چون سخت کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در بعد فرهنگ، تمدن، ایثار، شهادت، علم و اخلاق همواره پیشتاز بوده است، گفت: خوشحال هستیم که طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان از اصفهان آغاز شده و از پشتوانه علمی برخوردار است.

نوری اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در دوره جدید همه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی و دارای پیوست فرهنگی باشد و هیچ کاری در این دوره در آموزش و پرورش بدون پیوست فرهنگی نباید انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان و هدایت آن  به سمت رشته‌های مختلف ورزشی در اصفهان بصورت پایلوت افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه