English

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی

وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان فرهیخته استان کردستان گفت : تعداد 34 هزار و 813 نفر در قالب آزمون استخدامی جدید که در حال برگزاری است، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

استخدام بیش از 34 هزار معلم در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، یوسف نوری ظهر امروز پنجشنبه در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان کردستان اظهار داشت: تیرماه امسال همچنین برای جبران کمبودهای آموزشی ناشی از کرونا و آموزش مجازی، دوره‌های ترمیمی و مکمل برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی در هیات دولت در دستور کار قرار دارد افزود: تاکنون و در گذشته هر چقدر راجع به رتبه‌بندی صحبت‌ شده بود، فقط در حد حرف بود و کار اساسی صورت نگرفته اما این دولت به طور جدی در حال پیگیری و اجرای آن است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آیین نامه طرح رتبه‌بندی معلمان تدوین شده و دولت در زمان مناسب آن را اجرایی خواهد کرد و هفته آینده نیز در کمیسیون دولت بررسی می‌شود، ضمن اینکه معلمان مطمئن باشند امتیاز آن از 31 شهریور سال 1400 شامل حالشان می‌شود.

نوری از استخدام 34 هزار و 813 نفر در قالب آزمون استخدامی جدید که در حال برگزاری است، خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه با کمبود نیرو در حوزه آموزش مواجه هستیم، امیدواریم از طریق این آزمون، بخشی از کمبودها جبران شود.

وی با بیان اینکه همسان سازی نیز انجام خواهد شد ادامه داد: تاکنون تکلیف 20 هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی، شرکتی و نهضتی مشخص شده و 12 هزار نفر دیگر نیز مانده است که باید تعیین تکلیف شوند.

وزیر آموزش و پرورش از پایین بودن سطح و شان معلمان در دوره‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: با وجود توصیه‌های رهبری و امام راحل(ره) مبنی بر ارزش قائل شدن برای معلم، به این توصیه‌ها به خوبی توجه نشده است.

نوری با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کردستان 5.2 مترمربع است اما توزیع آن نامتوازن است، افزود: امیدواریم در سفر رییس جمهور این مشکل تا حدودی برطرف شود، البته این کار را در سطح استان پیگیری می‌کنیم.

وی از تلاش برای پرداخت پاداش پایان خدمت به 71 هزار بازنشسته تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: سال قبل خیرین برای ساخت مدرسه 34 هزار میلیارد ریال در سطح کشور کمک کردند.

در پایان این نشست، تعدادی از نمایندگان فرهنگیان، به بیان خواسته‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و وزیر آموزش و پرورش نیز به آنان پاسخ داد.

لزوم سریعتر اجرا شدن طرح رتبه بندی، آمار بالای مدارس تخریبی کردستان، ضرورت استفاده از نیروهای اهل سنت در وزارتخانه و افزایش حقوق بازنشستگان، از جمله مواردی بود که تعدادی از فرهنگیان به آن اشاره کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه