English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

هتل عباسی اصفهان طی نیم قرن ۲۵۰ هزار تومان اجاره داده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هتل عباسی در بیش از نیم قرن ماهانه 250 هزار تومان اجاره پرداخت کرده و این امر ظلم بزرگی به مدرسه امام صادق (ع) بود ه است.

هتل عباسی اصفهان طی نیم قرن 250 هزار تومان اجاره داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک در کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان که با حضور جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه امروز درآمد موقوفات دست اوقاف نیست، اظهار داشت: حتی اگر ما 10 درصد از درآمد موقوفات را در دست داشتیم می‌توانستیم به همه امورات خود رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: اوقاف اعتبار دولتی هم ندارد و از سویی باید توجه داشت که اعتبارات موجود در اوقاف باید برپایه اصول شرعی هزینه شود و امکان هزینه آن را در هر جایی نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اوقاف دارای هزاران میلیارد تومان درآمد است اما ما برای تامین اعتبار 100 میلیون تومانی دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: ما از دستگاه‌ها مطالبات بسیار زیادی داریم که اگر 10 درصد آن را برگردانند مشکلات ما را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه  هتل عباسی طی نیم قرن ماهانه 250 هزار تومان اجاره داده است، افزود: این در شرایطی است که ما هنوز موفق به تعمیر کاشی‌های گنبد مسجد امام صادق که باید هزینه آن از درآمد هتل عباسی تامین شود در مانده هستیم و امروز کاشی‌ها را با استقاده از چسب نواری نگهداشته‌ایم.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: امروز اجاره هتل عباسی 60 میلیون تومان است و این در حالی است که یک باب مغازه در شاهین شهر 47 میلیون تومان ماهانه اجاره پرداخت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که بناهای تاریخی موقوفه زیادی در سطح استان و شهر اصفهان وجود دارد که موقوفه هستند  و درآمد زا اما در تصرف دیگر دستگاه‌ها هستند از جمله مسجد امام (ره)، منارجنبان و ... که سند آنها به نام اوقاف است اما درآمد آن جای دیگری هزینه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی