English

رئیس کل دادگستری کرمانشاه هشدار داد:

برخورد قاطع دستگاه قضا با فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مجرمان تحت رصد اطلاعاتی دستگاه قضائی و پلیس قرار دارند، گفت: رفتار این افراد خصوصا عاملان تیراندازی که باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می شوند، بی پاسخ نمانده و حتما برخوردهای لازم با آن ها صورت خواهد گرفت.

برخورد قاطع دستگاه قضا با فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، پرویز توسلی زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست مسئولان عالی انتظامی و قضایی استان، اظهار داشت: تیراندازی یکی از جرائمی است که آثار منفی زیادی در جامعه به همراه داشته و ذهن و روح شهروندان را درگیر می کند.

وی ادامه داد: ایجاد ناامنی در شهر و استان و هراس میان مردم از دیگر پیامدهای تیراندازی است که دستگاه قضائی با همکاری پلیس از ماه ها قبل اقدامات گسترده ای را به منظور پیشگیری از وقوع این جرم و همچنین برخورد با عاملان آن آغاز کرده است.

توسلی زاده با تاکید بر اینکه اقدامات و برخوردهای صورت گرفته در خصوص جرم تیراندازی باید از بازدارندگی لازم برخوردار باشد، تصریح کرد: این دسته از مجرمان باید بدانند که سخت ترین برخوردها در انتظارشان خواهد بود، چرا که اقدام آن ها در نظم و امنیت عمومی جامعه اخلال ایجاد می کند.

وی یادآور شد: علاوه بر تشدید برخوردها با عاملان تیراندازی و دستگیری آن ها در سریعترین زمان ممکن توسط پلیس، اعطای مرخصی به این افراد هم لغو شده تا بدانند گذشتی برای جرم آن ها وجود ندارد.

وی گفت: عزم دستگاه قضایی و پلیس برای برخورد قاطعانه و بدون گذشت با افراد تیرانداز و قاچاقچیان سلاح و مهمات امروز جزم تر از هر زمان دیگری است و بدون شک آن ها از عمل مجرمانه خود پشیمان خواهند شد.

توسلی زاده گفت: خوشبختانه اطلاع رسانی گسترده ای هم در خصوص برخورد با عاملان تیراندازی و دستگیری آن ها صورت می گیرد تا هم عموم شهروندان از اقدامات صورت گرفته مطلع شوند و هم اینکه درس عبرتی باشد برای افرادی که نیات مشابه را در سر می پرورانند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه همچنین بر برخورد قاطعانه با فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی نیز تاکید کرد و گفت: این افراد باید تحت رصد قرار گرفته و در سریعترین زمان ممکن دستگیر و محاکمه شوند و قطعا این اتفاق هم خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه اختلافات ملکی، خانوادگی و شخصی از جمله مهمترین انگیزه های تیراندازی به شمار می روند، گفت: باید به سمت پیشگیری از این جرم حرکت کنیم که مراکز مشاوره پلیس می تواند در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

توسلی زاده در پایان از اقدامات امنیت آفرین پلیس و اقتدار ماموران انتظامی در برخورد با مجرمان و خصوصا عاملان تیراندازی قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی نیز به صورت جدی از برنامه های پلیس حمایت و مجازات های بازدارنده طبق قانون را اعمال خواهد کرد.

 زندانیان مربوط به تیراندازی حق مرخصی رفتن ندارند

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست از تداوم ممنوعیت اعطای مرخصی به زندانیان مربوط به جرائم تیراندازی در استان خبر داد و گفت: این افراد تا پایان دوران محکومیت خود حق مرخصی رفتن ندارند و باید همه این مدت را در زندان سپری کنند. 

شهرام کرمی اظهار داشت: چندماهی است که قانون عدم اعطای مرخصی به زندانیانی که جرم آن ها تیراندازی و یا مشارکت در این اقدام بوده در استان اجرایی می شود که خوشبختانه نتایج خوبی هم داشته است.

وی ادامه داد: این دسته از افراد را می توان در زمره مجرمان خطرناکی قرار داد که با رفتار و اقدامات خود باعث ایجاد ناامنی در جامعه و رعب و وحشت میان مردم می شوند.

کرمی تصریح کرد: زندانیان مربوط به جرم تیراندازی و یا قاچاقچیان سلاح و مهمات تا پایان دوران محکومیت خود باید در زندان باشند و حق مرخصی رفتن نخواهند داشت.

دادستان کرمانشاه همچنین از تشدید برخوردها با اراذل و اوباش و اشرار در کرمانشاه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر تعداد زیادی از این افراد شناسایی و احضار شده اند و تذکرات و اخطارهای لازم به آن ها داده شده است.

وی گفت: همه اعمال و رفتار این افراد به صورت دقیق تحت نظر قرار دارد و به آن ها اعلام شده چنانچه بخواهند مشکلی ایجاد و یا اقدامی در راستای ناامن کردن فضای شهر و جامعه انجام دهند، قاطعانه و بدون گذشت برخوردهای لازم قضائی با آن ها صورت می گیرد.

کرمی در پایان از حضور مقتدرانه پلیس در صحنه های مختلف و کنترل رفتار مجرمان به منظور پیشگیری از وقوع جرم نیز قدردانی کرد و گفت: اخیرا و در جریان درگیری هایی که در یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه میان چند خانواده رخ داد پلیس توانست بسیار خوب موضوع را مدیریت و از دامن زدن به اختلافات جلوگیری کند که جای قدردانی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه