English

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی:

از کتاب گامهای نخست شناخت سواد رسانه ای رونمایی شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتاب «گامهای نخست شناخت سواد رسانه ای» اثر سپیده پورشعبان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر رونمایی شد.

از کتاب گامهای نخست  شناخت سواد رسانه ای رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سپیده پورشعبان خالق کتاب گامهای نخست شناخت سواد رسانه ای با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه، اظهار داشت: عصر حاضر به علت توسعه رسانه های متعدد عصر سلطه ارتباطات نامیده می شود و امروزه رسانه ها هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار می دهند.

وی با بیان اینکه هویت انسان مدرن هویت رسانه ای نامگذاری شده است، ادامه داد: رسانه ها کارکردهای متنوعی دارد و باید گفت رسانه های خبری بر عقاید و ابعاد زندگی بشر تأثیر می گذارند.

کتاب سواد رسانه ای

مؤلف کتاب گامهای نخست شناخت سواد رسانه ای با اشاره به نقش مهم سواد رسانه ای، تصریح کرد: با قدرت سواد رسانه ای می توان در هنگام روبرو شدن با رسانه ها، آنها را به خوبی تجزیه و تحلیل کرد و مطالب درست را از نادرست تشخیص داد.

پورشعبان افزود: سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می توان انواع رسانه ها را از هم تمییز داد.

وی با تأکید بر ضرورت سواد رسانه ای ابراز داشت: درک چگونگی ایجاد پیام، تشخیص باور رساندن رسانه و تشخیص تعصبات و دروغ های رسانه ای بخشی از سواد رسانه ای است.

کتاب سواد رسانه ای

مؤلف کتاب گامهای نخست شناخت سواد رسانه ای با تأکید بر اینکه آموزش سواد رسانه ای باید از ابتدا از خانواده آغاز شود، بیان داشت: اگر سواد رسانه ای نباشد افسار ذهن مردم از دست متفکران جامعه خارج شده و به دست افراد سودجو می افتد.

شایان ذکر است کتاب گامهای نخست شناخت سواد رسانه ای در 100 صفحه توسط انتشارات ناسنگ در نوشهر با قیمت هر جلد 450 هزار ریال به رشته تحریر در آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه