English

کمبود روغن نتیجه پیشی گرفتن تقاضا از عرضه/ مسئولان اعتماد را به جامعه تزریق کنند

پس از اعلام رسمی افزایش قیمت اقلام خوراکی به دلیل حذف ارز ترجیحی، هجوم مردم به فروشگاه‌ها جهت خرید برخی کالاها از جمله روغن به میزان قابل توجهی افزایش یافته که این امر مشکلاتی را به دنبال داشته است.

کمبود روغن نتیجه پیشی گرفتن تقاضا از عرضه/ مسئولان اعتماد را به جامعه تزریق کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، طی روزهای گذشته شاهد کمبود برخی از کالاهای اساسی از جمله روغن در بازار اکثر مناطق کشور و به تبع آن استان ایلام بودیم که بی‌شک این مشکل نشات گرفته از فراهم نشدن زیرساخت‌های حذف ارز ترجیهی، احتکار کالا توسط افراد سودجو و همچنین هجوم مردم به فروشگاه ها و خرید بیش از حد نیاز است.

بر اساس گفته کارشناسان افزایش تقاضای مردم و خرید‌های بی‌رویه نه‌تنها عرضه را با مشکل مواجه می‌کند، بلکه زمینه سوء استفاده افراد سودجو برای احتکار کالا را نیز فراهم می‌آورد، در همین راستا ضروری است مردم برای جلوگیری از بروز بحران از هجوم به فروشگاه‌ها و خریدهای بیش از حد نیاز خودداری کنند.

عدم توزیع کامل سهیمه روغن استان

براساس گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بنا بود طی هفته گذشته ۸۰۰ تن روغن در سطح استان ایلام توزیع شود که قطعا تحقق این امر می‌توانست به تامین روغن استان کمک کند، اما متأسفانه این میزان تاکنون به استان وارد نشده و تنها ۱۳۵ تن در استان توزیع شده‌است.

رییس سازمان جهادکشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان این‌که تا به امروز از ۸۰۰ تن سهمیه استان در مجموع ۱۳۵ تن وارد استان شده است اظهار داشت: با اعلام قیمت‌های جدید روند واردات تسهیل شده و امروز هم ۱۰ تن در سطح استان توزیع خواهد شد و از شنبه بتدریج سایر سهمیه استان وارد و توزیع می‌شود.

آذرنوش عموزاده در ادامه افزود: طی روزهای گذشته بازدیدهایی توسط نیروهای سازمان جهاد کشاورزی، صمت، بسیج اصناف و... از فروشگاه‌های سطح استان انجام‌شده و این بازدیدها جهت نظارت بر چگونگی توزیع کالاها کماکان ادامه خواهد داشت.

خرید بیش از حد نیاز

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج با بیان این‌که طی روزهای گذشته به‌طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ تن روغن به‌صورت روزانه در سطح استان توزیع‌شده است خاطرنشان کرد: خرید بیش‌از حد نیاز توسط مردم سبب کاهش روغن در سطح استان شده‌ است.

محمد عطائی در پایان با بیان این‌که در گذشته نیز روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ تن روغن در سطح استان به‌صورت روزانه توزیع می‌شد اضافه کرد: هم‌اکنون به دلیل افزایش تقاضا این میزان توزیع پاسخ‌گوی نیاز بازار نیست و امید است طی روزهای آتی با افزایش توزیع در سطح فروشگاه‌ها این مشکل مرتفع شود.

لزوم افزایش نظارت

خرید بیش از نیاز مردم در این‌روزها واقعیت انکار ناپذیری است که تحت تاثیر شرایط اقتصادی و توجه به شایعات ایجاد شده و بی شک تاثیرات منفی بسیاری به دنبال دارد، از این رو ضروری است مسئولان با افزایش نظارت و تزریق اطمینان و اعتماد به جامعه از بروز بحران‌ در بازار محصولات غذایی جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه