English

شکوه میرشاهی:

توزیع کالاهای اساسی به صورت روزانه در مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار و در حال حاضر اگر کالای احتکار شده در مشهد کشف شود، با نرخ مصوب متناسب با تاریخ تولید بلافاصله به بازار عرضه می‌گردد.

توزیع کالاهای اساسی به صورت روزانه در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شکوه میرشاهی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد در خبری اعلام کرد: میزان مصرف و توزیع کالای اساسی شامل گوشت، تخم‌مرغ، شکر، برنج، روغن و گندم در مشهد، دستکم ۲ هزار و ۵۰۰ تن در روز است.

میرشاهی در ادامه این خبر اضافه کرد: در شرایط کنونی بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۵۰ تا ۴۵۰ تن گوشت مرغ ، ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم‌مرغ، ۳۵۰ تن شکر، ۴۰۰ تن برنج، ۲۵۰ تن روغن و بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ تن گندم برای آرد خبازی‌ها در این شهرستان توزیع می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد ادامه داد: به عنوان نمونه از حدود ۴۰۰ تن گوشت مرغ توزیعی در مشهد حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد به مصرف رستورانها می رسد و اگر کمتر از این مقدار مرغ در مشهد توزیع شود با کمبود و ایجاد صف مقابل واحدهای پروتئینی در این کلانشهر مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: جمعیت شهرستان مشهد حدود چهار میلیون نفر است و این اقلام باید با نرخ مصوب توزیع شود و البته مقداری از این اقلام در قالب طرح‌های تنظیم بازار با نرخ‌های پایین توزیع می‌گردد، مانند توزیع شکر با نرخ کیلویی ۱۴۰ هزار ریال که هم‌اکنون در فروشگاه‌های منتخب در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد یادآور شد: با توجه به شرایط کنونی بازار و در حال حاضر اگر کالای احتکار شده در مشهد کشف شود، با نرخ مصوب متناسب با تاریخ تولید بلافاصله به بازار عرضه می‌گردد، به عنوان مثال روغن با نرخ چند ماه قبل اگر به عنوان احتکار کشف شود با نرخ قبلی توزیع می‌شود.

میرشاهی در خاتمه متذکر شد: روزانه ده‌ها تن کالای احتکار شده در مشهد کشف می‌شود و در هفته های اخیر ۴۰ نانوایی متخلف در مشهد مهر و موم و تعطیل شده است که البته ۲۸ نانوایی از این تعداد مجوز نداشته‌اند و این تعداد نانوایی با استفاده از نشت آرد از نانوایی های یارانه‌ای، آرد خود را تامین می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه