English

چرت بهاری علامه در منطقه ویژه پارسیان!

کندی پروژه‌های عمرانی و بی‌توجهی به تسریع در جذب سرمایه‌گذار، افکار عمومی را از افزایش اشتغال و توسعه‌ی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان تحت مدیریت علی‌اصغر علامه ناامید کرده است.

چرت بهاری علامه در منطقه ویژه پارسیان!

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در شرایطی که صنایع پتروشیمی به‌عنوان محرکه‌های اقتصادی در شرایط تحریمی به‌حساب می‌آیند و می‌توانند ارزش‌افزوده‌ی بیشتری را برای کشور در پی داشته باشند اما کندی برخی از پروژه‌های این حوزه، ازجمله پروژه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان چشم‌انداز توسعه در این بخش را تیره‌وتار کرده است.

به سرانجام رساندن امور گمرکی و بندری، توسعه زیرساخت‌های آب، برق و گاز، شفاف‌سازی مسائل زیست‌محیطی و نحوه‌ی مدیریت پسماندهای صنعتی همه مقدماتی هستند که در صورت مهیا شدن می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار بیانجامد اما آمارسازی‌ها و گفتاردرمانی و دوری از اقدامات عملی باعث شده تا در عمل توسعه کند شود.

اگرچه در ابتدای بهار 1401 «سید علی‌اصغر علامه» مدیرعامل منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از هدف‌گذاری برای ایجاد هزار شغل در این منطقه و تبدیل پارسیان به اولین شهر بدون بیکار کشور خبر داد، اما از شواهد چنین برمی‌آید که اظهارنظرها تنها در راستای جلب نظر مدیریت جدید استان هرمزگان و همچنین مدیران بالادستی سازمان صمت برای حفظ صندلی بوده است و قرار نیست رویه‌ی گذشته چندان تغییر کند.

علامه در نشست مذکور با بیان این‌که باید با ارزیابی نقاط ضعف و قوتمان، فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی کنیم، اظهار کرد: سال گذشته، سال تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌ها بود و همه اقدامات ما در سال ۱۴۰۰ یا در جهت مانع زدایی بوده یا در جهت پشتیبانی‌ها، به‌عنوان‌ مثال: دو مشکل مهم و اساسی این منطقه‌ آب و برق بود؛ دو مقوله و موضوع بسیار پراهمیت برای سرمایه‌گذاری یعنی اگر این موانع برطرف شود، شاهد هجوم سرمایه‌گذاران خواهیم بود و ما ساعت‌های زیادی واقعاً وقت گذاشتیم که سازمان را متقاعد کنیم که نیروگاه را در پارسیان احداث کنند.

با این حال اگرچه علامه از مانع‌زدایی‌ها در سال گذشته سخن به میان آورده است اما مشخص نیست که تیم مدیریتی وی، هنگامی‌که در سال گذشته مانع‌زدایی‌ها را انجام داده‌ است چرا در سال جدید سرمایه‌گذاران به سمت منطقه گسیل نشدند و هنوز با رکود مواجه هستیم؟! در این شرایط می‌طلبد که نهادهای نظارتی چرت بهاری تیم مدیریتی علامه را بر هم بزنند و با بررسی عملکرد وی از تضییع بیشتر بیت‌المال جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه