English

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام:

نمایشگاه صنایع دستی در حلبچه برگزار شد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بیش از ۲ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی ایلام در نمایشگاه حلبچه عراق به فروش رسید.

نمایشگاه صنایع دستی در حلبچه برگزار شد

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی اظهار داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار و با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تاکیدات و حمایت های استاندار ایلام در راستای معرفی و حمایت از صنایع دستی با حضور صنعتگران ایلامی در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی شهر حلبچه عراق از پانزدهم تا هفدهم اردیبشت ماه سال جاری برگزار شد، ایلام نیز با شرکت صنعتگران صنایع‌دستی شاخص استان نظیر چیت‌بافی، حصیربافی، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی و غیره در این نمایشگاه حضور یافت.

وی ادامه داد: شرکت در این نمایشگاه منجر به عقد قرارداد صنعتگران ایلامی با سرمایه‌گذاران برای فروش محصولات صنایع‌دستی حلبچه شد.

شریفی یادآور شد: معرفی هر چه بیشتر محصولات صنایع‌دستی و آشنایی بدون واسطه مخاطبان با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی با شرکت در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌ها برای تبلیغ صنایع‌دستی میسر خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: برای برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان شهر حلبچه توسط مربیان و استادکاران ماهر صنایع‌دستی ایلام هماهنگی‌های لازم انجام شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار داشت: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

شریفی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد بازارچه های عرضه صنایع دستی بتوانیم علاوه بر صادرات محصولات صنایع دستی و ارز آوری برای کشور، بر میزان اشتغال زایی در این حوزه بیفزاییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه